Vespa LX50 2t optrek ‘probleem’

S3baass

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een Vespa LX50 2takt uit 2006 aangeschaft met zon 9000km op de teller, hij heeft een hele lange tijd stilgestaan onder een afdekhoes vandaar de km stand! Ik wilde hier nog eventjes wat puntjes aan jullie vragen, hierbij de volgende dingen:

Mij is opgevallen dat hij niet altijd even lekker optrekt, soms sputtert ie en soms dan geef ik gas en wilt hij maar niet op toeren komen.
Ik denk zelf nieuwe trekveertjes (misschien strakker?) en andere rolletjes (geen idee wat er nu in zit).
Verder start hij zelfs met dit koude weer met één kick en zodra die ongeveer 20-25 loopt geen gestotter of iets meer, dus denk dat bougie of carb geen probleem is. Weten jullie wat ik zou kunnen proberen?

Nou is mij ook opgevallen dat het subframe/motorblok een beetje schuin staat en ook redelijk wat speling heeft. De scooter staat namelijk schuin en niet al te stabiel op de middenbok. Waar zou dit aan kunnen liggen?

De teller wijkt ook flink af, als ik vol gas rijd gaat hij ongeveer 43 op gps en 55 op teller. Weet niet of hier iets aan te doen valt.

In ieder geval verder een mooie werkende scooter maar toch een paar puntjes die ik wil perfectioneren!

Alvast bedankt en voor meer info laat maar weten! Ik zou eventueel nog foto's kunnen maken, dan wel morgen (aangezien het al best donker is ;) helaas)
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top