Dit type heeft in der loop van jaren al meerdere keren voor irritatie gezorgd onder de eigenaren...
Zowel de snor als bromvariant is moeilijk op te voeren zonder enige know how v.w.b. het motorblok!
Niet om nou pro te gaan doen maar is weer een poging van de fabrikant om het opvoeren tegen te kunnen gaan wat ze tot op zekere hoogte gelukt is...
Maar voor dat ik verder ga heb ik een weder vraag voor je..
Heb je toevallig ook gekeken naar de zgn. stootrand van de zuiger?
En waar deze precies zit?
Bovenaan de cilinder bevindt zich de zgn. stootrand waar ik aan refereer. Deze wordt zo genoemd omdat de bovenste zuigerveer daar tegenaan 'stoot'. Deze moet ook duidelijk waarneembaar/te zien zijn!
Echter wanneer de stootrand gering is kan de cilinder halverwege een nog wel grotere slijtage tonen.
Is dit het geval, kan het ook betekenen dat de zuiger en/of veren simpelweg versleten zijn.
Dit is een goede en zal waarschijnlijk flink tegenvallen als het spul nog ori standaard is.
In vroeger dagen kon je namelijk een complete set aanschaffen...
Meerdere voetpakkingen zodat de cilinder hoger kwam te liggen en alle aanwezige poorten optimaal benut konden worden. En daar zit dan gelijk het probleem v.w.b. het opvoeren.
Zodra de cilinder omhoog gaat en de originele kop gemonteerd wordt, resulteert dit in vermogensverlies doordat de compressie een heel stuk minder wordt. M.a.w. wat er aan de onderkant bij komt, moet er weer af aan de bovenkant!
In eerste instantie werd de kop gewoonweg afgevlakt door de eerste pioneers op dit gebied die al ervaring hadden opgedaan uit het Kreidler en Zündapp tijdperk. In een later stadium kwam ook een al reeds afgevlakte kop in het setje terecht kan ik me nog herinneren.
Of dit heden ten dage nog steeds verkrijgbaar is weet ik niet eerlijk gezegd!
Maar hier moet je als eerste aan denken als het spul nog volledig origineel is...
Rest van de spullen heb je al las ik in je eerste post, dus dat is alvast goed en behoeft vooralsnog geen aanpassing te ondergaan.