Vespa loopt slecht bij koude motor

Kian0297

New Member
Mijn vespa sprint carburateur 50 cc heeft dus het probleem dat als ik hem koud start hij constant uitvalt als ik het gas loslaat. Als hij warm is loopt hij mooi. Ik heb een nieuwe carburateur erop gezet maar dat heeft niet veel geholpen.

Zou het kunnen dat ik de kleppen in miet gaan slijpen omdat dat vaak een probleem is bij koude start.

Ik heb wel een hele onderhoudsbeurt gedaan aan de scooter waaronder kleppen stellen.
 
Advertisement - register to remove this

Je zou kunnen nagaan of de choke wel werkt. En op de eerste plaats of de choke wel stroom krijgt.
Met de zoekfunctie van dit forum zul je van alles hierover tegenkomen.
Een carburateur is ook wel een beetje af te stellen. Met de stationair schroef , de mengselschroef en de luchtregelschroef.
Je zou zelfs een iets grotere hoofdsproeier kunnen proberen
Dat kun je ook allemaal via de zoekfunctie nalezen en nakijken.
En zeker is het nuttig om de klepspeling is te controleren, maar dat heb je al gedaan.
Waar ga je aan beginnen?
 
Ja alleen de choke is helemaal nieuw. Dus dat kan het denk niet zijn
Choke vervangen .
Post automatically merged:

Je zou kunnen nagaan of de choke wel werkt. En op de eerste plaats of de choke wel stroom krijgt.
Met de zoekfunctie van dit forum zul je van alles hierover tegenkomen.
Een carburateur is ook wel een beetje af te stellen. Met de stationair schroef , de mengselschroef en de luchtregelschroef.
Je zou zelfs een iets grotere hoofdsproeier kunnen proberen
Dat kun je ook allemaal via de zoekfunctie nalezen en nakijken.
En zeker is het nuttig om de klepspeling is te controleren, maar dat heb je al gedaan.
Waar ga je aan beginnen?
Ja ik heb sproeier 80 erin zitten wat al groter is dan de standaard sproeier maar inderdaad kijken of de choke stroom krijgt. Lijkt me de enige optie
 
Als de choke geen stroom krijgt , zou hij altijd het verrijkings kanaal open laten staan , de spanning tijdens het lopen zorgt ervoor dat het kanaal middels de choke gesloten wordt . Een standaard controle is , om te kijken of de motor als hij koud is , versneld stationair draait , en na ca 2 min terug valt naar normaal stationair.
 
Als de choke geen stroom krijgt , zou hij altijd het verrijkings kanaal open laten staan , de spanning tijdens het lopen zorgt ervoor dat het kanaal middels de choke gesloten wordt . Een standaard controle is , om te kijken of de motor als hij koud is , versneld stationair draait , en na ca 2 min terug valt naar normaal stationair.
Ja dat doet hij dus niet. Dus je zou zeggen dat de choke dan constant uitstaat. Want bij een koude start moet ik zelf gas blijven geven om hem aan te houden.
 
Wanneer een opzich goed werkende choke geen stroom krijgt, maakt ie het mengsel te rijk. De hele tijd. En dan zou de motor wanneer die warm is, nog slechter moeten starten.
 
dan kan je stationair mengselschroef ook te arm staan.. kan hetzelfde effect hebben terwijl choke in orde is.
Ik heb hem op 1,5 slag gezet dat is goed toch?
Post automatically merged:

Wanneer een opzich goed werkende choke geen stroom krijgt, maakt ie het mengsel te rijk. De hele tijd. En dan zou de motor wanneer die warm is, nog slechter moeten starten.
Warm start hij bij een druk op de knop.
 
Ik heb vandaag nog een goede ronde gereden en merk dat er waarschijnlijk veel te veel brandstof doorheengaat. Ik heb namelijk elke keer als ik me gas loslaat dat hij zo’n pof geluid maakt dus dat zou dan benzine zijn die niet verbrand is. Ik heb nu sproeier 80 maar ik ga denk naar de standaard sproeier maat 72 proberen.
 
Back
Top