Huh, bij een scooter van 6 maanden oud en een nieuwe 80cc, met of zonder bijbehorende kop???Ik heb vorige week mijn kleppen geslepen en de kleppenseals vervangen, ook de zuigerveren,
Misschien het membraan dat de overdruk eruit hoort te laten nakijken.. Waarschijnlijk blijft deze afgesloten. Of zit vast.
Sorry dat klopt niet hahha, laten we houden op een 0,5LJe verliest ruim 1 liter via de carterontluchting, maar er hoeft maar 0,8 liter in. Hoe dan ?
Klopt, ik heb de carteronluchting meerdere keren open gehaald, hier zit alleen een metaalplaat voor en er onder een pakking met allemaal vakjes er in tot boven aan toe, dit goed gereinigd maar helaas het zelfde verhaal, ik heb vorige week weer een kleppenlektest uitgevoerd blijken mijn kleppen te lekken en verbrand te zijn.De druk die ontstaat in het carter door je bewegende onderdelen (krukas, zuiger) word afgelaten door je carterventilatie. Als deze zijn druk niet kwijt kan door een of andere manier dan bouwt de druk te ver op en drukt hij de olie eruit via zijn overloop eruit. (Ik neem aan dat het je overloop is waar het nu uitkomt)
Heb zelf geen ervaring met dit type maar het systeem werkt bij iedere motor hetzelfde. Aangezien je cilinder is vervangen kan 't goed zijn dat je carterontluchting niet goed zit op een of andere manier. Het klepje van de carterontluchting mag namelijk alleen oliedamp doorlaten en geen olie als vloeistof!
Nee zit precies 0,85L in en op pijl, toch bedankt voor het mee denkenZit er niet te veel olie in je carter?
Nu omdat mijn Iget oververhit is geweest (120 graden) zijn mijn kleppenzetels verbrand en krijg ik het niet meer luchtdicht met het slijpen helaas, ik zal volgende week een nieuwe cilinderkopbestellen daar zitten de kleppen gelukkig al geslepen in, hopen dat dat het hele probleem oplost is.Sluiten de kleppen goed en zijn de klepsteelrubbers goed? Kan mij eigenlijk alleen maar voorstellen dat druk in carter komt door blow-by en druk in kop door kleppen/klepstelen.
Edit: Komt dit blok overeen? Topic staat nog maar 1 week stil; https://scooterforum.net/threads/olie-in-luchtfilter-vespa-sprint-iget.216246/
Groet,
Dag, ik heb de temperatuur op gemeten via ODB 2, deze gaf 120 graden aan, daarna heb ik cilinderkop er af gehad en stonk de olie erg verbrand dit lijkt mij niet een goed teken?De kleppen kunnen veel hetere temp aan als die 120gr , denk dan dat je het eerder moet zoeken in te krappe of verkeerd gestelde kleppen door te weinig speling. Klep zittingen kun je ook laten frezen , en dan zelf je kleppen inschuren. En waar heb je die temp gemeten ? Denk dat de cil of cil kop wel heter wordt als 120 gr.