Vespa Iget 80cc Full Malossi Toerenbegrenzer

Pauluss_

New Member
Beste lezers,
Ik heb een volledige malossi 80cc iget uit 2020 met zo goed als alle malossi opties:
Multivar
80cc cilinder
injectronic ecu
primaire en secundaire vertanding
torque driver
akrapovic uitlaat

Hij loopt nu 94 kmph op zijn top alleen zit ik met een probleem, als je aan het rijden bent op die snelheid voel je dat hij in een toerenbegrenzer loopt en daardoor niet harder kan. Nu is mijn vraag of je deze toerenbegrenzer kan laten verwijderen omdat het waarschijnlijk door de ecu wordt aangestuurd. Kan ik deze begrenzing laten verwijderen en wat zijn de gevolgen motorisch als ik dat laat doen?
 
Advertisement - register to remove this

een 4t zal ontploffen als hij te veel toeren draait.die kleppen gaan zweven en die kettingen breken rekken te snel.94 is zat genoeg als t echte gps is want tellers wijken te veel af.anders speel met rolletjes drukveer etc. je kan best naar indonesie taiwan of china gaan daar heb je veel piaggios en die gasten hebben zkr veel tuning onderdelen.al piaggio 4t is gemaakt in taiwan dus malossi polini verkoopt premium spullen zoals alu cilinder en geen goedkoop gietijzer.je krijgt misschien beter onderdeel maar prestaties zijn zo minimaal verschillend dat t geen geld waard is.
Klopt ze zetten die 10k toerenbegrenzing erniet op zodat het blokje niet harder loopt dit zal de uiterste betrouwbare toerental zijn
 
Inderdaad max 10.000toeren ,dat maakte mijn gy6 ook max , met een ander gewicht rollen en een v snaar met 6000km erop.
Nu rollen vervangen , door 5,5 gr in plaats van 5 gr , en nieuwe snaar maakt hij bij dezelfde snelheid max 6500/7000 toeren , wat ik veel gezonder vindt klinken en waarschijnlijk ook is voor het blokje.
 
Back
Top