Vespa Ciau andere cilinder erop zetten

gladiator

Well-Known Member
hoi mensen

Ik heb een Vespa Ciau Bromfiets
En ik wil er een (Cil+Kop Vespa Ciao) 70cc Polini 43.00 p10 opzetten weet ik veel wat het allemaal inhoud :) heb er niet echt veel verstand van

Ten eerste is het een goede cilinder, denk wel maar even voor zekerheid
Ten tweede dan wil ik er een powerfilter onder zetten...wat voor moet ik er onder zetten ik dacht zelf : Powerfilter Vespa Malossi zie plaatje
-> http://shop.scootxtreme.nl/product_info.php/products_id/3710

en dan hoorde ik ook dat je er een andere sproeier onder moest zetten wat voor moet ik er daarvan onder zetten

Iemand help me :) plz...
ALLE ADVIES IS WELKOM
 
Advertisement - register to remove this

tja , een polini is een beetje duur en valt ook nog tegen , ik zou persoonlijk een DR 43mm met kop nemen , veel goedkoper en de prestaties zijn hetzelfde.

een ander filter is nergens voor nodig , zeker niet als er een std 12mm op zit.

een andere sproeier is wel nodig , een paar maten groter.

wat ook belangrijk is is welke poelie erop komt of zit en wat voor uitlaat
 
melf #50 said:
tja , een polini is een beetje duur en valt ook nog tegen , ik zou persoonlijk een DR 43mm met kop nemen , veel goedkoper en de prestaties zijn hetzelfde.

een ander filter is nergens voor nodig , zeker niet als er een std 12mm op zit.

een andere sproeier is wel nodig , een paar maten groter.

wat ook belangrijk is is welke poelie erop komt of zit en wat voor uitlaat

ik zat pcies het zelfde te bedenken... kheb ergens nog een vespa ciao ligge:p, kwou dus polini 65 cc neme.. maar dat zal dus al verandere als jij zegt dat een DR43 dezelfde prestaties leverd...

maar mijn vraag.. moet de krukas ook vervangen worden met 65 cc?
 
melf #50 said:
tja , een polini is een beetje duur en valt ook nog tegen , ik zou persoonlijk een DR 43mm met kop nemen , veel goedkoper en de prestaties zijn hetzelfde.

een ander filter is nergens voor nodig , zeker niet als er een std 12mm op zit.

een andere sproeier is wel nodig , een paar maten groter.

wat ook belangrijk is is welke poelie erop komt of zit en wat voor uitlaat

weet je toevallig ook waar ik die kan kopen??
 
nou heb die brommer dus van me broer gehad en hij heeft er al een keer een 70cc ondergehad van een onbekend merk en die is toen stuk gegaan want was gewoon goedkoop ding dus alle onderdelen zijn nog goed ook uitlaat enz.

moet alleen dus sproeier, powerfilter word er aangeraden en dus de cilinder
 
fvanwinsen5 said:
ik zat pcies het zelfde te bedenken... kheb ergens nog een vespa ciao ligge:p, kwou dus polini 65 cc neme.. maar dat zal dus al verandere als jij zegt dat een DR43 dezelfde prestaties leverd...

maar mijn vraag.. moet de krukas ook vervangen worden met 65 cc?

een std ciao krukas houd de 43mm Dr prima , de slagm van een vespa is 43 , en dus best lang en daarmee vrij betrouwbaar.
 
gladiator said:
nou heb die brommer dus van me broer gehad en hij heeft er al een keer een 70cc ondergehad van een onbekend merk en die is toen stuk gegaan want was gewoon goedkoop ding dus alle onderdelen zijn nog goed ook uitlaat enz.

moet alleen dus sproeier, powerfilter word er aangeraden en dus de cilinder


70cc bestaat niet voor ciao , het maximale wat er zo op past is 62,44 cc
 
melf #50 said:

jah wist dat het geen 70cc is maar zo noemen ze het, dus ff makkelijk houden:)
nee maar alvast bedankt dan ga ik denk ik die DR halen als jij zegt dat hij even goed is..gaat ie ook even lang mee?:D

Weet je ook precies hoe groot de sproeier moet zijn...? want kan wel gaan bestellen maarjah als ik verkeerde heb gaat er weer geld want kan volgens mij niet retouren
 
tja , sproeiers is moeilijk te zeggen , daar zul je toch een paar van moeten kopen en proberen , het is voor mij al weer wat langer geleden dat ik ciao's en citta's maakt , heb er zelf ook nog 1 gehad , ik en kameraden hadden allemaal DR 43mm met kop en dat reed erg prettig en heel lang , mits je natuurlijk de boel goed monteerd ,smeert en onderhoud.

ik denk dat je ergens tussen de 50 en 60 zit met sproeier
 
fvanwinsen5 said:
ik zat pcies het zelfde te bedenken... kheb ergens nog een vespa ciao ligge:p, kwou dus polini 65 cc neme.. maar dat zal dus al verandere als jij zegt dat een DR43 dezelfde prestaties leverd...

maar mijn vraag.. moet de krukas ook vervangen worden met 65 cc?

nee je standaard krukas is goed..je standaard krukas is sterker dan een racekrukas...je racekrukas is wel sneller dan je standaard krukas omdat die meer benzine doorlaat...maar je kunt je standaard krukas ook aanpassen zodat die meer benzine doorlaat..

grtz
 
oke en heb ook nog de ouwe cilinder liggen..70cc (of 62 nog wat boeit niet)

die is verder nog helemaal goed.
alleen mist de zuiger!

is 41mm, bistonpen 10mm

maar kan hem nergens vinden

en als ik nu een hele nieuwe cilinder zou kopen... maakt het dan uit of dat 1e 43mm is???

heb er niet zo verstand van?
 
Back
Top