Vespa Ciao PX luchtfilter opdrijven

Status
Not open for further replies.
C

Ciao PX'ke

Guest
Hallo allemaal,8)

Ik heb vandaag de 3 buisjes van boven op mn luchtfilter eraf gezaagd(ze zijden dat hij dan sneller ging gaan!), maar hij start alleen nog maar met shock en rijd zeer traag met shock ingehouden. zonder shock,, hoe meer gas ik geef hoe sneller hij stil valt! (Ik ben wel nog een beginner hé;) )

Alvast Bedankt8)

Even nog wat pic's van m'n ciao en zijn luchtfilter:
 
Advertisement - register to remove this

Er moet dus een grotere sproeier in want nu krijgt hij meer lucht dan orgineel.

Het fabeltje dat hij harder gaat is niet waar want hij maakt gewoon meer herrie en hij verbruikt nu meer benzine
 
Er moet dus een grotere sproeier in want nu krijgt hij meer lucht dan orgineel.

Het fabeltje dat hij harder gaat is niet waar want hij maakt gewoon meer herrie en hij verbruikt nu meer benzine

Merci eeh dat weet ik nu ook weer*D
 
Last edited by a moderator:
dan heeft iemand je mooi op het verkeerde spoor gezet dus..

waarschijnlijk zat gewoon je carburateur een beetje dicht met vuil , als je dit schoon had gemaakt was het waarschijnlijk prima geweest..

haal gewoon even een nieuw filtertje , kosten bijna niks.

het zit origineel ook zo en dat loopt perfect.

verder kan het ook nog zijn dat ook je contactpuntjes wat zijn ingebrand waardoor de brommer slechter start men rijdt.
 
wij crossen met vespa ciao's

orginele luchtfilter werkt altijd het beste. je kan als vervanging altijd een malossi luchfilter nemen (zelfde als orgineel) met een 13/13 carb wil het nog wel eens wat beter lopen maar dat is niet altijd zo.
 
Ah,, dat wist ik niet maar als ik er een 13/13 op steek gaat hij dan sneller of zou ik best nog een de uitlaat onder handen nemen? (Hij rijdt nu rond de 35 km/h)
Ik gebruik m'n ciao eigenlijk ook om mee te crossen =P
 
een 13mm heeft helemaal geen nut over het algemeen , alleen als je een 60/65cc neemt met ander uitlaatje etc. helpt het iets , ik had altijd goeie resultaten met een std 12mm met zulke setup's , door een 13mm werd het niks beter.

maak nu eerst maar eens de boel schoon (carb uit elkaar en doorblazen met lucht) en een nieuw std filtertje en maak m aan de loop.
 
een vespa echt hard laten lopen kan bijna niet....

wij rijden met electronische blokjes: en dan de inlaat ook doorboren met 13mm, dan wil het nog wel eens helpen (melf miss ook ervaring mee?), maar dat licht bij elke brommer anders, wij hebben ook brommers gehad die gewoon meteen goed liepen en andere wilden nooit echt goed gaan lopen (blijven wazige dingen die vespa's) mijn ervaring is dus ook dat je een beetje geluk met ze moet hebben.

verder kan je om harder te gaan een kleine poulie achter kopen, maar om mee te crossen monteren wij altijd een grotere, 9 poulie ofzo.

maar als je vespa maar 35 loopt denk ik net wat melf zegt dat je alles eerst een schoon moet maken en dan kijken wat het doet.

PS: tikt er misschien ook iets?
 
Hij tikt niet,, kzal eens alles uitblazen en mss een nieuwe luchtfilter halen (kmoet er eerst een vinden). Maar normaal gezien moet die toch rijden zonder luchtfilter? (ik weet het is niet goed voor de motor ofzo maar dat moet toch gaan, maar hij rijdt ook niet zonder luchtfilter!?)--> gewoon om te kijken als het aan de luchtfilter ligt hé ;)

Alvast Bedankt:)
 
een vespa echt hard laten lopen kan bijna niet....

wij rijden met electronische blokjes: en dan de inlaat ook doorboren met 13mm, dan wil het nog wel eens helpen (melf miss ook ervaring mee?), maar dat licht bij elke brommer anders, wij hebben ook brommers gehad die gewoon meteen goed liepen en andere wilden nooit echt goed gaan lopen (blijven wazige dingen die vespa's) mijn ervaring is dus ook dat je een beetje geluk met ze moet hebben.

verder kan je om harder te gaan een kleine poulie achter kopen, maar om mee te crossen monteren wij altijd een grotere, 9 poulie ofzo.

maar als je vespa maar 35 loopt denk ik net wat melf zegt dat je alles eerst een schoon moet maken en dan kijken wat het doet.

PS: tikt er misschien ook iets?


ik mag niet hopen dat je met doorboren bedoelt dat je het inlaatgat daardwerkelijk helemaal doorboort , het inlaatgat is namelijk een speciale vorm omdat een vespa blok krukasgestuurd is , als je het gat rond maakt zal het langs de krukas lekken, ook verander je daarmee je timing van het open en dicht gaan van je inlaat.

een vespa kan best snel lopen , niet met std spul uiteraard maar er is zat spul te krijgen.

wat je zegt over geluk klopt natuurlijk niet , je maakt of een blok goed klaar of niet goed klaar ..

elk blok kan goed en ook snel lopen..

een kleinere poelie kan , maar op een std blok heeft dat weinig zin , een ciao brom heeft std een 100 poelie geloof ik (of 105 of 110), vaak word er een sneller uitlaatje op gezet en een 90 poelie , sommigen zelfs 80 en enkelen zelfs 70 poelie , maar dat is veel te gek , met een snelle setup wil 80 nog.

er is zelfs 60..

mja , een ciao wil het beste trekken met std poelie als ie std is.
 
wat je zegt over geluk klopt natuurlijk niet , je maakt of een blok goed klaar of niet goed klaar ..

elk blok kan goed en ook snel lopen..

tuurlijk is elk blok goed te maken, maar als wij een vespa kopen voor 50 euro gaan we daar niet voor 50+ euro onderdelen aan vernieuwen. dan verkopen we hem en kopen we een andere;) daarom noem ik het maar "geluk" als een vespa zonder veel aanpassingen en geld toch goed loopt.

een brom vespa heet sowieso een andere achterklok (vertanding) als een gewone vespa. hiermee kan je natuurlijk nooit de snelheid halen als een gewone vespa. hierdoor kan het ook zijn dat je niet de snelheid maakt die je wilt.
 
Deze luchtfilter ziet er goed uit zeker?*
Zou mn Ciao sneller gaan met deze of niet?
Ik weet wel nog niet waar ik hem ga kopen ik woon in West - Vlaanderen (België) maar kzal wel iets vinden waar ze dat verkopen!
(Zal rond de €10 kosten zeker,, ik heb nl. wel niet veel geld:p)

*
 
Wat een onzin , vespa ciao kan makkelijk met de juiste setup zo rond de 85km digi lopen dit is al redelijk snel voor weinig geld. Het is geen scooter , maar 80 - 90km/h digi vind ik vrij vlot.

Met een goedbehandelt zelf blokje ( inlaat geveild , poorten aangepast op cilinder , juiste poelie , 43mm 70cc cilinder , goede uitlaat ) valt prima de 80 + te halen.

En dat hardste trekken , dat doe je natuurlijk met een vario kit van een vespa bravo ( deze past ook op een vespa ciao / citta ) hierdoor trek je vele malen harder dan poelie.
Foto=JINSQPUI.jpg


De standaard brom vertanding in ciao 1: 7.5 is de snelste vertanding die er voor poelie aandrijving is. Als je een goed krachtig blok 46mm ( 80cc ) hebt en de koppeling voor verandert in een andere koppeling ( simonini waardoor de snaar hoger komt te liggen ) vallen snelheden over de 100km/h te halen.


@Ts je zorgt nu dat je meer lucht krijgt ik neem aan dat je een 50cc hebt je hele mengsel klopt nu niet meer.

Check je pmmetje maar ff greetz
 
Last edited:
tuurlijk is elk blok goed te maken, maar als wij een vespa kopen voor 50 euro gaan we daar niet voor 50+ euro onderdelen aan vernieuwen. dan verkopen we hem en kopen we een andere;) daarom noem ik het maar "geluk" als een vespa zonder veel aanpassingen en geld toch goed loopt.

een brom vespa heet sowieso een andere achterklok (vertanding) als een gewone vespa. hiermee kan je natuurlijk nooit de snelheid halen als een gewone vespa. hierdoor kan het ook zijn dat je niet de snelheid maakt die je wilt.

dan moet je dus ook niet klagen dat het niet goed loopt ;)


zoals jij het zegt ligt het aan de blokjes , maar uiteindelijk ligt het er gewoon aan dat jij de boel niet goed voor elkaar maakt...
 
Deze luchtfilter ziet er goed uit zeker?*
Zou mn Ciao sneller gaan met deze of niet?
Ik weet wel nog niet waar ik hem ga kopen ik woon in West - Vlaanderen (België) maar kzal wel iets vinden waar ze dat verkopen!
(Zal rond de €10 kosten zeker,, ik heb nl. wel niet veel geld:p)

*

dit is een imitatie luchtfilter met een grotere luchttoevoer , het enigste wat je daar mee veranderd is dat ie meer lucht krijgt , en daarmee ben je een andere sproeier nodig, verder loopt de brommer niks sneller door een ander filter.
 
dan moet je dus ook niet klagen dat het niet goed loopt ;)


zoals jij het zegt ligt het aan de blokjes , maar uiteindelijk ligt het er gewoon aan dat jij de boel niet goed voor elkaar maakt...

tja dit zijn gewoon mijn ervaringen... ik zelf heb nooit echt veel vespa's gehad maar heb genoeg met maatjes eraan gesleuteld om te weten dat de ene vespa de ander niet is, vorig jaar hebben we knastercross (limburg) gereden met een vespa met omgelaste yasuni R pia erop en dat liep zeer goed. (om de mange was de v-snaar helemaal op en soms zelfs gebroken) we hebben daarna nooit meer een vespa kunnen opbouwen voor de cross die het even goed deed...... maarja het gaat hier om het probleem van de TS O-)

@ TS: je gaat nooit hoge snelheden halen met een bromvertanding. en door een luchtfilter ga je ook niet opeens 5 km sneller. een aanrader is de DR EVO dat loopt goed en kost niet al te veel.
 
Last edited:
tja dit zijn gewoon mijn ervaringen... ik zelf heb nooit echt veel vespa's gehad maar heb genoeg met maatjes eraan gesleuteld om te weten dat de ene vespa de ander niet is, vorig jaar hebben we knastercross (limburg) gereden met een vespa met omgelaste yasuni R pia erop en dat liep zeer goed. (om de mange was de v-snaar helemaal op en soms zelfs gebroken) we hebben daarna nooit meer een vespa kunnen opbouwen voor de cross die het even goed deed...... maarja het gaat hier om het probleem van de TS O-)

@ TS: je gaat nooit hoge snelheden halen met een bromvertanding. en door een luchtfilter ga je ook niet opeens 5 km sneller. een aanrader is de DR EVO dat loopt goed en kost niet al te veel.

je hebt mischien genoeg gesleuteld , maar niet goed dan , elke vespa is hetzelfde , elk blokje hetzelfde , elk vespa blokje kan netjes lopen , en DAT ligt simpel aan degene die eraan sleuteld...

ik sleutel al vanaf 92/93 aan vespa's , stuk of wat van gehad , zelf bromfiets monteur geweest voor jaren , in al die jaren was voor mij elk vespa blok gelijk , de juiste onderdelen op de juiste manier monteren en het loopt goed ,ELK blokje...

het zit m vaak juist ook in de kleine dingen, dingen zoals wat voor ontsteking , wat voor merk contactpunten , condensator , wat voor pakkingen , staat van het busje in de carb , staat van de carb zelf ,hoe zet je het in elkaar , wat meet je allemaal op etc... (ik noem hier dus nog maar een paar dingetjes)

kleine dingetjes..
 
Mjaa,, Ik zou hem graag 45 - 50 km/h laten lopen. De uilaat las ik zelf met buizen gecombineerd met de originele uitlaat (kgebruik buizen waar er meer door kan). Dan zou ik andere trekveertjes stoppen en een kleinere poelie (heb nu 85,, zou hem veranderen naar 70),, uiteraard andere sproeier. Maar haalt hij dan die snelheid en trekt hij dan nog goed? Want hij moet ook een beetje trekken hé.
 
een uitlaatje kost een keer 25 a 30 euro , waarom zou je in godsnaam dan nog gaan lassen??

bovendien is zomaar even een paar buizen in elkaar lassen niet genoeg om een brommer goed te laten lopen..

andere trekveren is nergens voor nodig ,en een 70 poelie is vrij klein , een std brom ciao loopt al 40/45

en als het een snorfiets is gaan we je niet helpen verder met opvoeren hier @ forum.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top