Vespa Ciao

ewiedoorie

Well-Known Member
hallo ik heb zojuist een vespa ciao gekocht maar deze rijd niet meer wat zou het probleem kunnen zijn?
en welke uitlaat zet ik het erbest op zodat hij sneller rijd
 
Advertisement - register to remove this

er zit toch wel benzine in? :#

als je hem net gekocht hebt en je hebt een beetje verstand van sleutelen raad ik aan hem is open te halen en uit te kuisen

begin met de carbu en membraan na te kijken en proper te blazen
kijk of de batterij nog werkt
eventueel nieuwe bougie en nieuwe luchtfilter
start hij dan nog niet
kijken of hij vonkt
kijken of de choke nog werkt
kijken of de uitlaat niet vol zit
kijken of de cilinder nog goed is
als hij dan nog niet werkt 8P8P

Mvg
 
als je nog niet eens weet welke dingen je kunt proberen om hem lopend te krijgen.
Koop dan geen scooter/brommer die niet loopt?

Mensen poste hun vraag hier, omdat ze denken dat die dan sneller beantwoord word.
 
ik persoonlijk vind een goedkoop niet lopend brommertje kopen ideaal om eerste ervaring op te doen, en als je dan niemand kent die je kan helpen ga je natuurlijk op internet zoeken...
je moet ergens beginnen eh ;)

wel zou ik eerst veeel lezen en opzoeken voor ik vragen begin te stellen...
maar dit vind ik nog niet echt een probleem, zolang ze niet elk klein dingetje vragen zonder eerst zelf te zoeken :)
 
laat dan zien hoe het wel moet of wat er verkeerd geadviseerd word :)
zagen tege mensen omdat ze niet naar jou zin posten is op internet een beetje dweilen met de kraan open... dus laat de admins zich dr toch mee bezig houden :Z

nou doe ik het zelf 8P

uhm , sinds wanneer heeft een Ciao een membraan dan ;)

ik zou eerst eens een nieuwe bougie proberen ,en even de carburateur goed schaoonmaken , doorblazen met een blaaspistool dus..
 
hoezo moeite doen, als het ook makkelijk kan?

nu mischien een BEETJE moeite , maar later geen problemen ;)

zo'n blokje stelt idd niks voor , ik pak zo'n blok er vaak even onder vandaan , iig nieuwe contactpunten en condensator , wel bosch of origineel ,niet goedkope imitatie.

maar het mooiste is even nieuwe krukaslagers en keerring erin zetten kost niks maar blok wel fris en nieuwe pakkingen ,cilinderkop ontkolen (vooral de decompresseur) en de cilinder/zuigerspeling meten ,nieuwe bougie en carburateur goed schoonmaken en je bent in 1 keer voor zeer lange tijd klaar..

dus waarom zou je het niet doen? en maar klooien , dan dit weer , dan dat weer ;)
 
Back
Top