Vespa 2t raar geluid

Thimobl

Member
Beste,

Ik heb een vespa s50 2t met het een en ander er aan gedaan:
- malossi multivar
- sito plus uitlaat
- malossi sport luchtfilter
- malossi 50cc cilinder
- malossi drukveer
En de scooter heeft ongeveer 8k km gelopen. Nu hoor ik sinds kort een raar geluid vanaf (denk ik) de uitlaat / vliegwiel kant. Dit is alleen als ik gas geef. Ik zou het geluid beschrijven als een ratel achtig lichtelijk knarsend geluid. Daarnaast als ik boven de 35km/h kom begint die bij de voeten meer dan normaal te trillen. Ik dacht zelf aan lagers maar dat lijkt me heel gek bij 8k kilometers al. Nu is mijn vraag: welke mogelijke oorzaken kunnen dit zijn zodat ik die hopelijk 1 voor 1 na kan lopen en alles kan controleren?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

tommyo4o

New Member
Beste,

Ik heb een vespa s50 2t met het een en ander er aan gedaan:
- malossi multivar
- sito plus uitlaat
- malossi sport luchtfilter
- malossi 50cc cilinder
- malossi drukveer
En de scooter heeft ongeveer 8k km gelopen. Nu hoor ik sinds kort een raar geluid vanaf (denk ik) de uitlaat / vliegwiel kant. Dit is alleen als ik gas geef. Ik zou het geluid beschrijven als een ratel achtig lichtelijk knarsend geluid. Daarnaast als ik boven de 35km/h kom begint die bij de voeten meer dan normaal te trillen. Ik dacht zelf aan lagers maar dat lijkt me heel gek bij 8k kilometers al. Nu is mijn vraag: welke mogelijke oorzaken kunnen dit zijn zodat ik die hopelijk 1 voor 1 na kan lopen en alles kan controleren?

Alvast bedankt!

Als eerste zou je een filmpje kunne make van het geluid?

Als tweede zou het kunne dat je voor het vastzetten van je koelvin te lange boutjes gebruikt hebt en deze tege je dynamo aankomen?

Probeer ff met de hand je krukas te draaie als er echt zegmaar iets is waar die ff blijft hange is deze kans groot
 

bartj

HousePaus
Kunnen best je krukaslagers zijn vanwege je filter. Je houdt nooit alles tegen qua vuil en zand met een powerfilter. Maar je zou eerst eens kunnen kijken achter je koelkap bij je ontsteking misschien zit er wat vuil in of tussen en is het zo opgelost. Zo kun je in principe stap voor stap demonteren tot je je hele ontsteking eraf hebt. Dan zou je je keerring kunnen bekijken als die bijvoorbeeld lekt kan er ook weer rommel bij je krukaslagers komen. Neem aan dat je eerst met deze setup zonder problemen hebt gereden? Of is het gekomen meteen nadat je dat spul erop hebt gezet?
 
Top