vervroegen dmv pickup verschuiven

Thomas

Senior Member
Ik las in de search dat je de gaten van de pickup kan uitboren en zo de ontsteking kan vervroegen/verlaten.

De originele gaten zijn M5 en ik wil ze dus uitboren naar M6. Maar weet iemand hoeveel graden ik de ontsteking dan vervroeg? :D

Of moet ik ze naar M7 of M8 uitboren? ik hoorde dat je max 2 graden kan vervroegen met deze methode :? Maar nergens staat hoever je die gaten dan uit moet boren...
 
Advertisement - register to remove this

afstand van hart kruk tot hart pickup = straal

pi x diameter of 2 x pi x straal = omtrek

deel je door 360

dan x 2 (twee graden) en heb je de afstand wat je blokje mag opschuive
 
je moet ze iig niet gaan uitboren , dat komt niet goed , hoogstens vijlen!

de manier om te kijken hoeveel hij moet hebben is met een afstellamp (stroboscooplamp) , alleen zo kun je zien of je ontsteking goed verloopt!

als je nou gewoon zo'n TP vervroegingsspie gebruikt ben je makkelijker klaar ...

en waarom wil je m vervroegen? loopt ie niet goed dan?
 
het probleem zit zo:

ik heb een doppler krukas met std ontsteking. Als ik nu met std spie ga rijden dan gaat het zaakje detoneren. (omdat die doppler as kennelijk automatisch al vervroegd).

Dus ik heb een vervroegingsspie gekocht en die andersom erin gezet zodat hij verlaat. Maar dan gaat m'n scooter sputteren en komt niet boven de 12.000 toeren uit. (waarschijnlijk omdat die spie dus teveel verlaat)

Daarom wil ik nu met std spie + die uitgevijlde pickup gaan proberen of ik het tijdstip dan wel goed krijg.

Ik had het probleem met een c16 en std spie (13.000 toeren op top) niet.
Maar nu met een c20 begon ie te detoneren (14.000 toeren), hoe kan dat zo ineens?
 
dat snap ik, maar ik heb dat soort spullen niet.

Ik vroeg me gewoon af of iemand het wel eens geprobeerd heeft, en weet hoeveel graden je maximaal kan vervroegen/verlaten door de pickup te verschuiven.
 
Thomas said:
dat snap ik, maar ik heb dat soort spullen niet.

Ik vroeg me gewoon af of iemand het wel eens geprobeerd heeft, en weet hoeveel graden je maximaal kan vervroegen/verlaten door de pickup te verschuiven.

Wat je met de pickup kan doen is hooguit enkele graden... Naar rechts schuiven (vervroegen) kan maar een klein beetje, de schroef zit al vrij snel tegen het pickup blokje aan. Beter schuif je de andere kant op (verlaten dus) in combinatie met de spie.

Stroboscoop is niet noodzakelijk, je hebt een goede temperatuurmeting dus je kan netjes aflezen hoe kritisch je zit met afstellen. Het gaat erom dat je een referentie hebt, en vanaf dat punt ga je schuiven.

Maar het beste is natuurlijk een binnenrotor met curve op zo'n setup... Dan heb je nergens meer last van en loopt ie echt stukken beter.
 
Back
Top