bougi en ontsteking vervroegen @ mhr rep

x.X.x

Well-Known Member
hey hey... de titel zegt het al een btje..

ik heb tijdje terug een mhr rep onder me scoot geplaatst en hij gaat lekker, met c16 21 mm carb mhr 2005 etc etc. maar nou wil ik me ontsteking een btje vervroegen.. nou heb ik een spietje gehaald en volgens de dealers moet die goed zijn. maar na zoeken met de search zeggen mensen dat hij te veel vervroegt. en dat je een andere bougi moet om detonatie tegen te gaan.. ik heb nu ngk8 race wenie of dat goed is.. want daar rij ik al een tijdje mee.. is dat te warm of gewoon goed?? sproeier is ietsje te groot. maar omda tik met standaart cyl al met 8 reed.. wenie of dat kwaad kan en als ik hem vervroeg moet ik dna naar 9 of 10??

iemand ervaring. hoor het wel

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

oja wou der nog ff wat bij zeggen als hij koud is loopt hij perfect stationair en warm zachter echt veel zachter.. en heb al met stationair schroeft en luchtschroef gekut maar dat is het niet. sproeier is goed gasnaald stand moet ik nog ff mee kutten maar omdat ik las dat een koudere bougie ze warmte beter kwijt kon d8 miss kan het daar ook aan liggen kan dat ik nu wat geks zeg :p

kan het daar aan liggen
 
je moet gewoon de juiste spullen gebruiken en dan afstellen ,maar b8 wil prima op een MHR replica, dus dat moet goed zijn.. zelfs b7 wil nog prima

de hittegraad van een bougie word vaak veel te veel over geluld..
 
gooi dat spietje nu maar gewoon weg , ik heb die dingen weleen geprobeers en heb met de grondplaat geexpirimenteerd (@races) en in het midden ongeveer doet ie het gewoon het beste.

mja , moet je zelf weten..

als je echt wat wilt doen moet je zorgen dat je een ontsteking krijgt met curve , dat werkt wel , de verloopspie vervroegt over het hele gebied en dat is niet de bedoeling..
 
idd , en dit moet je ook bekijken met een afstellamp , anders tast je helemaal in het duister.

maar het probleem is vooral dat als je bovenin wat veranderd dat je dat onderin ook weer merkt (negatief) omdat ie over het hele gebied veranderd.

en curve daarentegen zorgt dat ie onderin op een ander tijdstip vonkt dan bovenin.

en met een W31 oid wil die ook wel detoneren als ie te vroeg staat..
 
Back
Top