'How-To' Originele Ontsteking Vervroegen ?

Ben

Retired
Is er een 'How-To' van originele ontsteking vervroegen? Zo ja, waar/welke? Omdat mijn blok veel meer toeren maakt als normaal, moet ik mijn ontsteking vervroegen.. Veel of weinig? Heeft het veel zin, en als het niet teveel gevraagd is, kan iemand dan ervan een TOpic openen bij de 'How-To's'?

Bedankt! :)
 
Advertisement - register to remove this

Nou, omdat mijn zuiger de BDP eerder nadert (compressie slag) dan normaal (Std cilinder = normaal).. En, ik heb gehoord dat ie het dan optimaal doet als de ontsteking op precies het goeie moment ontsteekt. Dus VLAK voor de BDP, niet? :D
 
of het nou 13.000 of 14.000 is , het is onnodig , iedereen heeft het wel altijd over vervroegen maar dat hoeft niet , en komt bij dat je niet zomaar even kunt vervroegen of verlaatten , dit moet je al doen met een afstellamp omdat je anders niet weet wat je doet. maar meestal loopt een minarelli gewoon perfect met std ontstekingstijdstip.
 
Bedankt allemaal!

@ BartR.: Wie zegt er dat ik met een std cilinder rij? 8P Ik niet.. Ik rij met S6 50cc..

Mag dicht, ik vraag wel weer offie open kan als ik evt. hulp nodig heb met vervroegen! :ja:
 
ehm als je er zo graag mee wilt testen dan kan je idd een vervroegingspie gebruiken (andersom gebruiken om het later te zetten) kan je ff kijken wat het beste rijd... of maak gleuven van de gaten waar de grondplaat bevestigd zit op je carter, zo kan je hem verdraaien.
 
je grondplaat zit met 2 boutjes vast geschroeft...

de gaten waardoor die boutjes zitten om de grondplaat vast te houden kan je uitvijlen/frezen tot sleuven... zo kan je je grondplaat makkelijk verdraaien
 
Back
Top