Verschil mikuni en keihin 28mm carb.

cozmo

Retired
Ik heb de search gebruitk, maar er zijn nooit echt vergelijkingen tussen deze 2 carbs gemaakt. Zijn er verschillen in deze 2? Het gaat dus om de 28mm mikuni vlakschuif en de 28mm keihin D-slide.
 
Advertisement - register to remove this

Tussen die 2 denk ik is er weinig verschil, prijs verschil wel !

Juist onderin is Keihin ietsje sterker dan Mikuni, in Top hetzelfde.

2 zeer goeie carbu's.
 
Ik kan ze wel eens tegen elkaar vergelijken op de bank !
Op dezelfde dag& uur, want met 2T weet je nooit !!

We hebben ze trouwens allebei liggen.

Maar met mijn Zip Sp, ging hij onderin ietsje beter met Keihin dan Mikuni ! Iets meer Koppel ! +4NM.

Hangt af van de afstelling !!
Maar in Top vermogen, geen verschil !

Beide zijn Goed !
 
Originally posted by Vinni007
Ik kan ze wel eens tegen elkaar vergelijken op de bank !
Op dezelfde dag& uur, want met 2T weet je nooit !!

We hebben ze trouwens allebei liggen.

Maar met mijn Zip Sp, ging hij onderin ietsje beter met Keihin dan Mikuni ! Iets meer Koppel ! +4NM.

Hangt af van de afstelling !!
Maar in Top vermogen, geen verschil !

Beide zijn Goed !
OKe bedankt, hier heb ik wat aan.
 
ik neem mijn 28mm mikuni binnenkort mee naar koopmans, en daar wordt deze carb ws onder de zip van fabian getest... ze hebben daar de D-slide liggen, vandaar.... resultaten zullen nog komen.

vinni: bij de carbs gaan niet dezelfde sproeiers in, en de maatverhouding is ook niet gelijk aan elkaar.... dus misschien heb je toen bij het testen, bij de mikuni een ander mengselverhouding gehad door een andere maat sproeier.... dit hoeft niet waar te zijn, puur een mogelijkheid :)

ik ben zelf namelijk ook zeer benieuwd naar het verschil...
 
Originally posted by Marco_v_W
ik neem mijn 28mm mikuni binnenkort mee naar koopmans, en daar wordt deze carb ws onder de zip van fabian getest... ze hebben daar de D-slide liggen, vandaar.... resultaten zullen nog komen.

vinni: bij de carbs gaan niet dezelfde sproeiers in, en de maatverhouding is ook niet gelijk aan elkaar.... dus misschien heb je toen bij het testen, bij de mikuni een ander mengselverhouding gehad door een andere maat sproeier.... dit hoeft niet waar te zijn, puur een mogelijkheid :)

ik ben zelf namelijk ook zeer benieuwd naar het verschil...
Ik had idd met Freddy gebeld en die zei dat ie binnekort ging testen. Jij bent het dus met de 28mm mikuni. IK wacht resultaten wel af.
 
Originally posted by Vinni007
Ik kan ze wel eens tegen elkaar vergelijken op de bank !
Op dezelfde dag& uur, want met 2T weet je nooit !!

Maar met mijn Zip Sp, ging hij onderin ietsje beter met Keihin dan Mikuni ! Iets meer Koppel ! +4NM.

Heb je dit met werkende vario getest? Anders is het bijna onmogelijk. 4Nm is echt een extreem verschil namelijk.

Verder ben ik benieuwd of je test met een mengselmeter. Als je er ietsje naastzit met je stationair/hoofdsproeier kan je gasreactie al dusdanig verkloot Zijn dat je dat koppel kwijt bent.

Ik ga het over een tijd pas testen i.i.g.
 
Ik ben ook erg benieuwd naar het verschil in prestatie tussen deze twee (en nog andere, met powerjet) carb.'s. Je zou wel een flink verschil verwachten, gezien het prijsverschil.

Vermogen (en mengselkwaliteit) onderin is mischien voor een scooter niet zo boeiend, maar wel voor mijn schakel.
 
Originally posted by Joor
Heb je dit met werkende vario getest? Anders is het bijna onmogelijk. 4Nm is echt een extreem verschil namelijk.

Verder ben ik benieuwd of je test met een mengselmeter. Als je er ietsje naastzit met je stationair/hoofdsproeier kan je gasreactie al dusdanig verkloot Zijn dat je dat koppel kwijt bent.

Ik ga het over een tijd pas testen i.i.g.

4nm op oude software zeker. Dat Nm getal klopt voor geen meter.

Bij de oude tovami software meot je neit kijken naar de koppeluitdraai. Daar geeft ie waarden als 35 Nm etc... Dat klopt dus NIET.
 
Originally posted by Alexander
4nm op oude software zeker. Dat Nm getal klopt voor geen meter.

Bij de oude tovami software meot je neit kijken naar de koppeluitdraai. Daar geeft ie waarden als 35 Nm etc... Dat klopt dus NIET.
Bij de oude software wordt er naar het toerental van de rol gekeken, als je het zo bekijkt klopt die waarde dus wel. Het is alleen niet het koppel wat het blokje daadwerkelijk heeft.
 
Originally posted by Alexander
4nm op oude software zeker. Dat Nm getal klopt voor geen meter.

Bij de oude tovami software meot je neit kijken naar de koppeluitdraai. Daar geeft ie waarden als 35 Nm etc... Dat klopt dus NIET.

Xander, dat is als je met werkende vario test! Zie verder Jasper's commentaar.

Zou wel leuk zijn als Vinni zelf de vraag nog even zou beantwoorden.
 
Originally posted by mhr#27
Bij de oude software wordt er naar het toerental van de rol gekeken, als je het zo bekijkt klopt die waarde dus wel. Het is alleen niet het koppel wat het blokje daadwerkelijk heeft.

Kortom klopt niet (voor ons doel) :)
 
Back
Top