Vermogen scooter valt weg bij volgas geven.

JurriaanBakker

New Member
Mijn piaggio zip 2000 verliest al zijn vermogen bij volgas geven.
Heb hem al naar de garage gebracht en die heeft gecontroleerd:
-bougie
-bobine
-carb
-kleppengesteld
Maar hij kwam er ook niet uit.
Hij gaf aan dat het misschien aan de kleppen of de cilinder kan liggen.
Voordat ik hem maar weg doe, vroeg ik me af of 1 van jullie nog een eventuele oplossing zou weten.
Post automatically merged:

 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Luchtfilter ook schoon?
Wat heeft men aan de carburateur gedaan, alleen afgesteld middels mengschroef en stationairschroef of ook van binnen schoongemaakt?
Carburateurmembraan oke?
Vlotter en vlotternaald werking oke?

Heb je ook al eens getest op valse lucht?
Vacuumkraantje oke?

Want als ik het geluid zo hoor krijgt de scooter te weinig brandstof als je het gas open draait.
 
Luchtfilter ook schoon?
Wat heeft men aan de carburateur gedaan, alleen afgesteld middels mengschroef en stationairschroef of ook van binnen schoongemaakt?
Carburateurmembraan oke?
Vlotter en vlotternaald werking oke?

Heb je ook al eens getest op valse lucht?
Vacuumkraantje oke?

Want als ik het geluid zo hoor krijgt de scooter te weinig brandstof als je het gas open draait.
Bedankt voor je reactie!
Er zit een nieuwe luchtfilter behuizing op met een nieuw luchtfilter.
Garage heeft een andere carburateur erop gezet van een goed lopende scooter en toen hielde dezelfde problemen aan.

ik heb hem niet getest op valse lucht en of het vacuumkraantje oké is, zal daar morgen naar kijken.

Weet jij of het misschien aan de brandstofkraan kan liggen die vanuit de brandstoftank komt?
 
Weet jij of het misschien aan de brandstofkraan kan liggen die vanuit de brandstoftank komt?
Ja, dat vroeg ik toch of je vacuumkraantje oke is???
Het vacuumkraantje is het brandstofkraantje dat wordt automatisch geopend als de scooter vacuum maakt.
Van de carburateur of je spruitstuk loopt er ook een dun slangetje, die het motor vacuum naar dit kraantje "brengt".
Dus ook dit slangetje even goed nakijken of dit goed aansluit op de nippels en of deze geen scheurtjes vertoont of poreus is.
 
Back
Top