HPF

New Member
Momenteel heb ik een Piaggio Zip 4T 50cc.

Setup:
Ducati Cdi (gele stekker)
Malossi Multivar
6.1G Malossi rollen
Malossi witte drukveer
Sproeier 78

Wanneer ik de scooter start is er niks aan de hand, hij loopt prima stationair en start vrijwel direct met warm of koud weer. Zodra ik vol gas geef pakt hij niet al zijn vermogen, als ik vol gas in blijf houden en vervolgens een beetje minder gas geef pakt hij meer vermogen. Hij zou met deze setup tussen de 55 en 65 moeten rijden, hij rijd als ie warm is max 30/35 als ik met het gas speel. Vol gas komt hij bijna niet vooruit.

Als eerst begon ik te kijken of de rollen niet te licht waren en/of de koppeling/drukveer niet meer goed was. Deze waren prima in orde.

Na even checken zag ik dat er geen spruitstukpakking tussen zat, die heb ik erin gezet, geen verschil.

Vervolgens ging ik kijken of de gasschuif wel functioneerde, en kwam ik erachter dat deze niks deed. Als ik gas gaf en handmatig de gasschuif omhoog deed pakte hij al zijn vermogen en liep hij echt goed. De gasschuif zelf, de gasnaald en de veer waren prima in orde, hij pakte alleen geen vacuum. Nadat ik de benzinekraan/vacuumpomp heb vervangen en het luchtslangetje functioneerde de gasschuif weer zoals hij hoorde. Maar tot mijn verbazing heeft dit niks aan het grootste probleem veranderd.

Daarna ging ik kijken of hij wel genoeg benzine kreeg, er zat een sproeier 75 in die natuurlijk te klein is, heb ik vervangen voor een sproeier 78 en hij liep een heel klein beetje beter. (Max 3/4/5km har

Als ik de luchtfilter loshaal, en dan ga rijden en mijn vinger voor 50%+ in de luchtinlaat van de carburateur doe rijd hij perfect, ik denk dus dat hij teveel lucht pakt als ik het goed heb.

Toen heb ik de luchtschroef opnieuw afgesteld, 1.5 slag. Dit heeft niks veranderd.

Is er iemand bekend met dit probleem of heeft iemand tips voor mij? Ik hoor het graag!!
 
Advertisement - register to remove this

Die gele Ducati CDi is standaard begrenst
je kunt hem ontgrenzen door in te zagen dan laat hij een stuk meer toeren toe
weet niet precies waar je hem in moet zagen dat zou je ff moeten googelen
want ik rij met precies dezelfde setup en haal 65/70
 
Back
Top