Verlichting probleem

gewoonjochem

Active Member
Goedenavond,

Bij mijn Yamaha Jog R heb ik een rebuild gedaan met de krukas vervangen blok stralen en spuiten en bijna alles aanpassen.

De Std ontsteking zit er nog wel op (met een vervroegde spie) maar er zat wat roest op de spoelen. Dit heb ik er met een staalborstel afgehaald.

Alles terug gebouwd en lopend gemaakt om er achter te komen dat mijn verlichting naar de klote is met en zonder accu.

Voorlampen branden alleen hoog in de touren als een gloeiende spijker (groot en klein licht).
Dashboard verlichting is ook heel zwak met stationair, alleen als ik 60 rijd word ik al verblind door het felle licht dat het dashboard dan ineens geeft.

Remlicht werkt wel en knipperlichten ook alleen knipperen deze 2x zo snel.

Toen ik 60 reed en af wilde remmen gingen mijn koplampen zo fel branden dat het buiten licht werd en heb ze daarna nooit meer aan zien gaan.

De toeter werkt ook heel zwak.

Weet iemand wat het probleem kan zijn dat mijn verlichting zo raar doet?
 
Advertisement - register to remove this

Je verlichting werkt op wisselspanning rechtstreeks afkomstig van de stator en deze spanning wordt begrensd door de spanningsregelaar.
Afgaande op onderstaande zin, kan het zijn dat je spanningsregelaar defect is echter daar kom je alleen achter door het meten van de spanningen op de draden van je verlichting en over de accupolen.
Toen ik 60 reed en af wilde remmen gingen mijn koplampen zo fel branden dat het buiten licht werd en heb ze daarna nooit meer aan zien gaan.
 
Heb nog niet kunnen kijken wat t probleem was alleen er is al wel een volgend probleem gecreëerd.

klein stukje gereden en 5 minuten later wil ik hem weer starten alleen nu vonkt hij niet meer.

Gister had ik hier ook last van alleen toen was t over nadat ik mn bougie verwisseld had.
Post automatically merged:

Probleem van de vonk is verholpen. Toen ik de accu aansloot wilde hij lopen alleen niet zo stationair als normaal. Moest nu gas bij geven zodat die niet uit viel.

Is mijn dynamo stuk?
 
Last edited:
Heb nog niet kunnen kijken wat t probleem was alleen er is al wel een volgend probleem gecreëerd.

klein stukje gereden en 5 minuten later wil ik hem weer starten alleen nu vonkt hij niet meer.

Gister had ik hier ook last van alleen toen was t over nadat ik mn bougie verwisseld had.
Post automatically merged:

Probleem van de vonk is verholpen. Toen ik de accu aansloot wilde hij lopen alleen niet zo stationair als normaal. Moest nu gas bij geven zodat die niet uit viel.

Is mijn dynamo stuk?
Wat beodel je met dynamo
 
Heb je al de laadstroom gemeten , zoals Sparky aangaf . Kan of stator , regelaar , of draadbreuk zijn . Maar beginnen met laadstroom te meten , over de accupolen . Moet bij versneld stationair draaien boven de 14 v komen.
 
Wat beodel je met dynamo
dat mijn stator niet meer goed is en nu stroom moet pakken van mn accu? want zonder accu start ie niet en t is een 2takt
Post automatically merged:

Heb je al de laadstroom gemeten , zoals Sparky aangaf . Kan of stator , regelaar , of draadbreuk zijn . Maar beginnen met laadstroom te meten , over de accupolen . Moet bij versneld stationair draaien boven de 14 v komen.
Nee, heb nog niets kunnen meten. Wel een multimeter besteld.
 
Back
Top