Kymco agility 50 verlichting probleem

Schippersss

New Member
Beste mensen,

Wij hebben een vreemd probleem. De teller verlichting, achterlicht en koplamp doen vreemd. Tijdens het start brand alleen starten brand alleen de koplamp. Na x aantal km rijden gaat dan de teller verlichting werken en ook het achterlicht. Maar deze werken alleen als ik geen gas geef. Zodra ik gas geef licht de teller verlichting harder op en gaat daarna uit. Met rijden is dit het precies het zelfde. Onder een bepaald toerental werkt deze weer en met meer gas bij valt deze uit, dit geld ook voor het achter licht. De koplamp daarin tegen, blijft wel werken maar deze brand met meer gas even feller en en zakt daarin naar minder fel licht, naar ons idee te weinig als we gewend zijn.

Spanning is gemeten:
motor uit : rond de 13 volt
Stationair: 14,3
Volgas: 14,6

Wat is er al vervangen door mij zelf:
Nieuwe accu gemonteerd - yuasa
Spanning regelaar voorin de kap
Ontsteking bij vliegwiel

Die laatste 2 komen gewoon van een webwinkel af en ik verwacht niet dat dat direct originele part zijn. Maar dit moet niet gelijk wat uitmaken.

Wie weet raad??
 
Advertisement - register to remove this

Er zijn heel veel versies van de Kymco Agility, werkt jouw verlichting via de accu of werkt deze pas als je de motor gestart hebt, maw direct vanaf de stator? (stator is dat ding achter je vliegwiel wat jij ontsteking noemt).

Als ik de spanning over je accu bekijk is dit in orde.

De problemen die je beschrijft lijken verdacht veel op een slecht(e) contact(en) .
Heb je de schakelaars van je verlichting al eens goed bekeken/getest of eventueel ingespoten met contactspray?
Heb je de connectoren van je beide schakelaarclusters, van je linker een rechter handvat, al eens bekeken/gemeten/schoon gemaakt?
 
Back
Top