Piaggio zip raar verlichting probleem

Noahbb

New Member
Beste forum leden,
Ik heb een raar probleem met mijn scooter. Als ik de scooter start (op de bok) die mijn dagrijverlichting en achterlicht het. Als ik de scooter van de bok af haal stopt het licht ( dit geval gebeurt soms). Nu is het probleem dat als ik mijn scooter gestart heb hem van de bok af doe en er op ga zitten gaat mijn verlichting uit zowel voor als achter. Nu vraag ik me af wat is het probleem.
 
Advertisement - register to remove this

Ja daar was ik ook achter, heb de accu nagelopen, spanningsregelaar is goed, verder weet ik niet hoe ik die spoel moet doormeten en hoe kan ik weten of de massa goed is? En is het geen bekend probleem?
 
Ik zit met hetzelfde probleem Alleen bij mij is het mijn motor. Mogelijk dat dit probleem in dezelfde hoek zit?
Hij valt namelijk uit als ik hem van de standaard af houdt
 
Dat zou best kunnen, ik heb misschien wel een idee maar weet niet of het dat oplost, het kan den massa probleem zijn omdat je blok in rubbers hangt en zo geen contact maakt met je frame
 
Ik denk dat je hier niks zinnigs over kunt zeggen en moet @simsa toch wel gelijk geven in zijn misschien wel te algemene antwoord.
Het is een ieder geval een slecht contact of een kortsluiting ergens in het circuit, dit kan gaan van losse connector tot mottige bedrading tot schakelaar tot losse massa tot geklemde en kortsluiting makende draden.

Één ding is zeker, de fout zit voor de schakelaar waar je de keuze maakt groot/klein licht tenzij het een sluiting is of een massaprobleem.
 
Ik heb eventueel wel een filmpje met punten die je kan nalopen met de multimeter. Daarbij is de massa opschuren nooit weg, dit gaf bij mij een probleem. Vonken zag ik gewoon vliegen bij starten.
Elektra zou ik hem zelf voor wegbrengen, is een vak opzich. Meestal maak ik met m'n onhandigheid nog meer kapot hier in.
 
Ja @Sparky maat er is nog iets vreemds op mijn dashboard blijft mijn groot licht indicatie altijd branden zelfs als ik schakel tussen de lichten. En ik weet ook niet of het verschil maakt want heb er een LED lampje in gedaan ipv van de normaal lampje.

en maakt het een verschil als je scooter eerst standaard 45/50 reed en je hem opgevoerd hebt en nu 70/75 rijd. Dat jou spoel teveel spanning geeft aan de spanningregelaar en die kapot is?
 
Als het grootlicht lampje altijd brandt zou ik eens goed kijken naar de massa-aansluiting van je voorlicht.
Als dit namelijk het geval is en de massa van de koplamp is slecht of onderbroken zoekt de stroom zich een andere weg naar massa, namelijk via de gloeidraad van het dimlicht, via de gloeidraad van het grootlicht, via het grootlichtcontrolelampje naar massa.
 
Maar er zit geen gloeilamp in maar een LED lamp maar toen er een gloeilamp in zat branden die wel elke keer door. Dus zal er naar kijken
 
Back
Top