Verlichting nog steeds zwak...

smonjirez

Well-Known Member
Hey,

Een tijd geleden brandde mijn verlichting heel zwak, na een tijd deed zelfs niets het meer.
Toen heb ik een spanningsregelaar van een Aerox (zelf heb ik een phantom) overgekocht en die erop gezet. Lichten deden het weer, al heb ik het idee dat ze nog steeds (veel) te zwak branden. Het rare is ook dat het nauwelijks verschil maakt of de motor stationair draait of op vol vermogen. M'n accu doet het trouwens totaal niet, als ik een neon lamp aan heb tijdens het rijden en ik zet m'n scooter uit dan gaat DIRECT m'n neon uit.

Maarja, kan het zijn dat er misschien ERGENS kortsluiting zit waardoor mijn accu niet oplaadt / constant leegloopt en dat daardoor ook minder spanning over m'n verlichting (aangestuurd door lichtspoel) staat?
 
Advertisement - register to remove this

ik durf je niet te zeggen of de spanningsregelaar van een phantom en aerox precies hetzelfde zijn. van buiten mischien wel, maar ze kunnen verschillend zijn.
 
ik durf je niet te zeggen of de spanningsregelaar van een phantom en aerox precies hetzelfde zijn. van buiten mischien wel, maar ze kunnen verschillend zijn.

jep, maar dat maakt niet uit op zich.
Beide leveren gewoon 12V en gezien hetzelfde blok eronder hangt zijn ze ook allebei bedoelt voor dezelfde ontstekingen neem ik aan.

Maar mn vraag is vooral of deze problemen KUNNEN liggen aan een kortsluiting ergens? Want ik heb niet echt zin om voor niets mn gehele kabelboom na te lopen ;).
 
het klinkt miss gek maar heb je een goed massa punt
miss heeft het er niet direcht me te maken maar door een slecht massa punt kan je verlichting het ook zwak doen btw start je scooter zonder accu ?
 
jep, maar dat maakt niet uit op zich.
Beide leveren gewoon 12V en gezien hetzelfde blok eronder hangt zijn ze ook allebei bedoelt voor dezelfde ontstekingen neem ik aan.

Maar mn vraag is vooral of deze problemen KUNNEN liggen aan een kortsluiting ergens? Want ik heb niet echt zin om voor niets mn gehele kabelboom na te lopen ;).

daarom kan het wel uitmaken. aerox heb je trouwens ook met 2 verschillende ontstekingen :) ducati en yamaha.

spanningsregelaars kunnen er hetzelfde uitzien maar kunnen wel anders zijn.
 
hmm volgens de scooterzaak maakte het geen bal uit...
maarja, kan er nu ook weinig aan testen, wil niet nog zon nieuw ding halen.
Anywyas, ik heb geen startmotor.
En, de mini-leds in mn buddy doen het nog wel op de accu als de scooter uit staat dus hij doet het nog wél een heel klein beetje.
Massa lijkt me gewoon goed, is vorig jaar opnieuw aangelegd.
 
Back
Top