Verlichting doet het niet

Wanheda

New Member
Verlichting voor en achter en dashboard doet het niet meer, knipperlichten en rem licht doet het, als ik groot licht aan zet gaat ook alleen het groot licht lampje branden bij vol licht en niet bij stads licht, start nog elektrisch en als hij loopt gaat ook de accu in volt omhoog, van 13V (uit) naar 14.5V (lopend)
Post automatically merged:

Kymco agility 50 4t uit 2008 btw

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Lampjes al nagekeken en ook de spanning bij je achterlicht of koplamp gemeten?
Ik heb het vermoeden dat de lampjes defect zijn waarschijnlijk door een te hoge spanning.
Dit omdat het blauwe controlelampje in je cockpit het wel doet als de lichtkeuzeschakelaar op grootlicht staat.
Dit is een teken dat spanning aanwezig is tot en met deze keuzeschakelaar en vermoedelijk ook op de fitting in je koplamp.

Last edited:
Lampjes al nagekeken en ook de spanning bij je achterlicht of koplamp gemeten?
Ik heb het vermoeden dat de lampjes defect zijn waarschijnlijk door een te hoge spanning.
Dit omdat het blauwe controlelampje in je cockpit het wel doet als de lichtkeuzeschakelaar op grootlicht staat.
Dit is een teken dat spanning aanwezig is tot en met deze keuzeschakelaar en vermoedelijk ook op de fitting in je koplamp.
Geen spanning bij de voorlamp

Zet hem eens op AC.
Meten met draaiende motor uiteraard.

Edit: meten tussen de groene en blauwe draad in je koplamp, met de keuzeschakelaar op grootlicht zodat ook het blauwe lampje in je cockpit brandt.

Last edited:
Zet hem eens op AC.
Meten met draaiende motor uiteraard.

Edit: meten tussen de groene en blauwe draad in je koplamp, met de keuzeschakelaar op grootlicht zodat ook het blauwe lampje in je cockpit brandt.
Zou het de spannings regelaar kunnen zijn? Accu geeft 15,1 volt op vol gas

Zou het de spannings regelaar kunnen zijn?
Dat zou kunnen daarom vroeg ik jouw de spanning bij de koplamp te meten en de lampjes te controleren..

Een spanningsregelaar doet namelijk 2 dingen, namelijk:
  1. Maakt van de wisselspanning afkomstig van de stator een gelijkspanning tussen de 14 en 15 Volt voor het laden van de accu.
  2. Begrensd de wisselspanning naar om en nabij 12 tot 15Volt voor de verlichting.

Back