Verlichting doet het niet..knipperlicht en remlicht wel

Semih03

Well-Known Member
Heej ik ben een nieuwe gebruiker hier..dus ik wil jullie alvast bedanken voor jullie hulp..

anyway..

Ik heb een probleem ik heb laatst me kappen opnieuw gespoten van me Neos.. ik had alle kappen eraf gehaald..toen ik alles er weer op zat deed
me verlichting het ineens niet meer..

Me voorlicht, achterlicht, en het licht waar me kilometer teller is..die doen het niet meer
knipperlicht en en remlicht werken wel..

Ik heb de kabels nagecheckt en er is nix mis mee..de contact punten zijn ook inorde..

Ik had geen accu in me scooter dus de verlichting werkte op de motor ..maar op advies heb ik toch een accu aangeschaft en er in gezet..daarnaast heb ik ook een nieuwe spannigsregelaar ingezet. Dit heeft niet geholpen..

En als mijn accu is aangesloten en me contact staat aan.. gaat me scooter starten als ik op een van me remmen druk..en ik heb gemerkt dat de scooter dus start als mijn remlicht gaat branden:S ik denk dat dit probleem ook verband heeft met dat me verlichting het niet doet..

Kan iemand me alsjeblieft helpen want ik kom er zelf niet meer uit..en ik wil het liever zelf oplossen dan dat ik honderen euro's moet gaan betalen aan een scooterzaak:S

Alvast bedankt, ik hoop dat jullie me kunnen helpen
 
Advertisement - register to remove this

*Schopt het topic omhoog*

Heb exact hetzelfde probleem met mn Aerox, ook kappen gespoten en na die tijd hadden de koplamp + achterlicht er geen zin meer in.(remlicht + richtingaanwijzers werken wel)
 
remlicht + richting aanwijzers werken op de accu.

normale verlichting gaat op de lichtspoel.
grote kans dat je weerstand achter je voorkap kapot is.
 
Ik bedoel alleen als ik REM.. dus zonder dat ik het knopje indruk van me elektrische start:S.. en als ik dus zou rijden en ik rem bijvoorbeeld voor roodlicht gaat hij tijdens het rijden proberen elektrisch te starten..terwijl de scooter al loopt..

Weerstand? Ik weet niet wat dat is..ik heb me spanningsregelaar achter mijn voorkap vervangen..(zie foto)
51409spanningsregelaar_minarelli.jpg


En me accu zit er nu niet in me knipperlicht en remlicht doen het gewoon:S dus als het op de accu werkt zouden ze het niet doen toch?
 
Ik denk dat het de weerstand is .. die ijzeren pinnen zitten helemaal los... en zijn helemaal verroest ..de stekkers zijn goed aangesloten:) bedankt SPNK

kan iemand me nog wel helpen waarom.. me scooter start als ik rem? en misschien kan iemand me vertellen hoe ik een accu aansluit..

Ik heb een blauw, rode en zwart/rode kabel.. welke moet op min en welke op plus?
 
Je bedoelt dat je start motor aan slaat als je remt? Dan zit waarschijnlijk je start knop vast.

Normaal gesproken hoort een zwarte kabel op de - en de rode op de plus, maar de blauwe? Je zou even moeten kijken waar die vandaan komt...
 
Je bedoelt dat je start motor aan slaat als je remt? Dan zit waarschijnlijk je start knop vast.

Normaal gesproken hoort een zwarte kabel op de - en de rode op de plus, maar de blauwe? Je zou even moeten kijken waar die vandaan komt...
Blauw is in de elektrowereld nullijn dus - zou ik zeggen
 
@Daniboy123 ,

Kijk eens naar de datum van het topic waar je op reageert, het heeft weinig zin om te reageren op een topic van 2009.

By the way, Yamaha gebruikt altijd de kleur zwart voor de massaverbindingen nooit blauw.
 
O ja naja niet gezien, heb zelf speedfight 2 zocht oplossingen want ook mijn voorlamp gaat zomaar niet meer aan. Maarja
Dani,

maak gewoon een nieuw draadje aan met een beschrijving van je scooter, een beschrijving van het probleem en wat je tot nu toe al zelf geprobeerd hebt.
 
Back
Top