Runner verlichting doet het niet

Speedfight2.

New Member
Hallo, alvast bedankt voor het meedenken.

ik heb paar dagen geleden een runner gekocht 50cc. En nu is het probleem dat de elektrische start het niet doet en alle verlichting doet het niet behalve het Dashboard lampje. En ik heb geen idee wat het is . Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!
Post automatically merged:

De accu is wel goed en de zekering
 

Attachments

  • 4D723D82-6FEF-490D-A6E8-D2B47ED5CE77.jpeg
    4D723D82-6FEF-490D-A6E8-D2B47ED5CE77.jpeg
    138.1 KB · Views: 9
Advertisement - register to remove this

Runner, één van de mooiste scooters ooit gemaakt alleen zo jammer dat er een imitatie kappenset op zit, maar dat us mijn mening.

Om op je probleem te komen. Hoor je bij het electrisch starten wel een tik?
Als je het startrelais doorverbind doet je startmotor het dan wel? Hoeveel volt zit er in je accu en hoeveel laad hij bij als de motor draait?

Je zou de lichtschakelaar door kunnen meten als al je verlichting het niet doet. Je remlicht doet het wel neem ik aan?
 
Ja klopt ik ga ook een mooie originele kappenset kopen. Ik hoor geen tik bij het elektrische starten, en het remlicht doet het ook niet. Aleen het benzine lampje op het dashboard
 
Begrijp me niet verkeerd maar dat is niet zo handig als je er geen verstand van hebt.

Ik zou eens beginnen met alles doormeten met behulp van een multimeter.
 
stap 1 Zekeringen controleren. Heb je ze allemaal gehad?

Verder is het snelste om met een multimeter een V4 meting te doen met behulp van een elektrisch schema. Hierover kun je veel informatie vinden als je even googled. Als je goed de V4 meting begrijpt dan kun je in feite elke elektrische storing oplossen! ;)
 
Rem en knipper licht wordt geregeld door batterij, dus ik zou de batterij checken. Over de verlichting had ik ook laats probleem bij mij was het probleem. De ontsteking en het rechter schakelaar.
 
Als je de v4 meting hebt gedaan dan kun je dat antwoord zelf geven. Sissen en roken kan ook een gevolg zijn van kortsluiting in je bedrading.
 
Handig voor jouw om te leren https://www.mvwautotechniek.nl/meten-met-de-multimeter/

verder is het gene wat je kunt controleren aan een spanningsregelaar of deze 12 volt voedingsspanning geeft. Verder kun je kijken of hij een goede massa heeft. Ook kun je de stekker los pakken en een ohm meting doen van de plus bij de stekker naar de massa. Tegelijkertijd beweeg je de bedrading en houd je de multimeter in de gaten. Er mag geen verbinding zijn tussen + en -.

De spanningsregelaar zet de wisselspanning vanuit je ontsteking om in een gelijkspanning voor je 12 volt systeem.

Als er bijvoorbeeld een plus vanuit je spanningsregelaar tegen je frame aan ligt dan ontstaat er kortsluiting in je spanningsregelaar.

Erg belangrijk en vaak vergeten is de visuele controle. Kijk of de bedrading overal nog goed in de isolatie zit en niet open en bloot ligt.

Succes.
 
Handig voor jouw om te leren https://www.mvwautotechniek.nl/meten-met-de-multimeter/

verder is het gene wat je kunt controleren aan een spanningsregelaar of deze 12 volt voedingsspanning geeft. Verder kun je kijken of hij een goede massa heeft. Ook kun je de stekker los pakken en een ohm meting doen van de plus bij de stekker naar de massa. Tegelijkertijd beweeg je de bedrading en houd je de multimeter in de gaten. Er mag geen verbinding zijn tussen + en -.

De spanningsregelaar zet de wisselspanning vanuit je ontsteking om in een gelijkspanning voor je 12 volt systeem.

Als er bijvoorbeeld een plus vanuit je spanningsregelaar tegen je frame aan ligt dan ontstaat er kortsluiting in je spanningsregelaar.

Erg belangrijk en vaak vergeten is de visuele controle. Kijk of de bedrading overal nog goed in de isolatie zit en niet open en bloot ligt.

Succes.
Oké dankjewel ik ga het morgen even allemaal nachecken, en iedereen bedankt voor het reageren en helpen!
 
Back
Top