Verlichting runner

vandeweg

Active Member
Hoi ben ik weer...

@Brute-Force en ik hebben qua elektra alles voor elkaar maar...

Er is nu iets heel raars aan de hand.

Mijn dimlicht brand met de normalen halogeen lam, maar als ik hem verwisseld voor een led dan brand hij niet... mijn grootlicht met led brand wel gewoon.

Je zou zeggen dat de lamp kapot is, maar die heb ik getest en die doet het gewoon.
 
Advertisement - register to remove this

Als de gewone oude h8 lamp , het nog steeds doet op de stekker nu , zit de onderbreking dus tussen de connector en led lamp .
Ergens in de contra stekker van de led lamp klopt het dus niet , zitten de contacten hiervan op dezelfde hoogte als de gewone h8
 
LED-lampen zijn polariteitsgevoelig, de meesten toch.
Misschien hebben de draden in de connector de verkeerde polariteit, misschien even de draden in de kabelboomconnector wisselen.
Of inderdaad wat @trabiarie ook reeds zei dat de kabelboomconnector wel contact maakt met de contactpennen van de halogeenlamp maar niet met de pennen van de led-lamp.
 
Volgens mij is een H8 lamp een lamp met maar 1 enkele gloeidraad en maar 2 aansluitingen die afgewerkt zijn in een connector.
Dus deze Runner heeft 2 koplampen waarvan de ene het dimlicht verzorgt en de andere het grootlicht verzorgt.

1709404045645.jpeg
 
Wel spanning op de stekker?
Ja anders doet de halogeen het ook niet..
Post automatically merged:

Als de gewone oude h8 lamp , het nog steeds doet op de stekker nu , zit de onderbreking dus tussen de connector en led lamp .
Ergens in de contra stekker van de led lamp klopt het dus niet , zitten de contacten hiervan op dezelfde hoogte als de gewone h8
Het zijn 2 dezelfde lampen en tegelijk gekocht dus dat denk ik wel ja... kan het morgen altijd nog ff kijken als ik bij brute ben..
Post automatically merged:

LED-lampen zijn polariteitsgevoelig, de meesten toch.
Misschien hebben de draden in de connector de verkeerde polariteit, misschien even de draden in de kabelboomconnector wisselen.
Of inderdaad wat @trabiarie ook reeds zei dat de kabelboomconnector wel contact maakt met de contactpennen van de halogeenlamp maar niet met de pennen van de led-lamp.
Dat kan ik morgen ook altijd nog eens proberen...
 
Dimlicht en Grootlicht zijn 2 aparte lampen / Unit`s
 

Attachments

  • 20240302_195016 - kopie.jpg
    20240302_195016 - kopie.jpg
    87.4 KB · Views: 7
  • 20240302_195034 - kopie.jpg
    20240302_195034 - kopie.jpg
    97.4 KB · Views: 7
  • 20240302_195117 - kopie.jpg
    20240302_195117 - kopie.jpg
    190.5 KB · Views: 7
Back
Top