Persoonlijk reken ik niet zo.Die 250 komt natuurlijk bovenop het aankopbedrag.
Mee eens...Als je hem niet laat repareren moet je toch het transport, kleppenstellen en onderzoekskosten betalen vrees ik.
Moet je wel de leden persoonlijk kennen en deze moeten ook nog eens in de buurt wonen...U heeft "te snel gespeeld". Een van de forumleden had het vast wel voordeliger gekund.
Het valt best mee met die "chinese rommel".
Als ik zie dat er voor een roestige, afgetrapte Mio uit 2007 vlot 650 euro wordt betaald. En ik vraag voor een volledig nagekeken Grande Retro zonder roest 450, dan is mijn keuze snel gemaakt.
Het blijft altijd een momentopname. Wat vandaag goed loopt kan morgen een mankement hebben. Dan kom je gewoon even langs en zoeken we een eerlijke oplossing.
In dit geval vind ik wel dat het tenaamstellen slordig is gebeurt. Van beide partijen.
Zojuist een telefoontje gehad van de scooterzaak.
De koppeling achter is stuk, de kleppen stonden te strak, de bougie, v-snaar en achterband moeten vervangen worden,
De kosten hiervoor zijn, inclusief transport en diagnose stellen, 250 euro.
Ik denk er dit weekend nog over na of ik hem laat maken of niet.
Op de achterband na is dit ook allemaal best makkelijk zelf te doen. Ik weet niet of je hier de kennis voor hebt of iemand kent die het kan doen? Scheelt je zo honderd euro
Dat is een aanname, en daar heeft hij niets aan.Die 250 komt natuurlijk bovenop het aankopbedrag.
Als je hem niet laat repareren moet je toch het transport, kleppenstellen en onderzoekskosten betalen vrees ik.
Even verder opgeteld:
Koppeling 40 euro
Band 25 euro
Snaar 10 euro
Bougie 5 euro
2 werkplaats uren 100 euro minstens en dan nog transport 80 euro.
U heeft "te snel gespeeld". Een van de forumleden had het vast wel voordeliger gekund.
Ja het is ook wel zelf te doen. Maar wat vragen ze ervoor 20 euro om het te vervangen? Dat vind ik het wel waard aangezien het niet echt makkelijk zelf te doen is. Scheelt ook een uurtje of 2 aan lomp geweld en irritaties.Als je niet om de velgen geeft is de achterband ook wel te doen zelf.. Maar heb je echt mooie goed uitziende velgen, beter via een automaat doen.
Tja, vragen kost niks.Persoonlijk reken ik niet zo.
Ik tel bedragen niet op.
Scooter rijden kost nou eenmaal geld.
Mijn redernatie: Aanschaf ben je kwijt en zie je nooit meer terug, reparatie/onderhoud idem dito...
Conclusie: Lekker blijven rijden met wat je hebt of verkopen en het "verlies" nemen...
Mee eens...
Moet je wel de leden persoonlijk kennen en deze moeten ook nog eens in de buurt wonen...
Ja het is ook wel zelf te doen. Maar wat vragen ze ervoor 20 euro om het te vervangen? Dat vind ik het wel waard aangezien het niet echt makkelijk zelf te doen is. Scheelt ook een uurtje of 2 aan lomp geweld en irritaties.
Koppeling, bougie, vsnaar etc is in iets meer dan een half uur gedaan en heb je geen bandenlichter voor nodig
Het is eerder een welgemeende waarschuwing.Dat is een aanname, en daar heeft hij niets aan.
Ja het is ook wel zelf te doen. Maar wat vragen ze ervoor 20 euro om het te vervangen? Dat vind ik het wel waard aangezien het niet echt makkelijk zelf te doen is. Scheelt ook een uurtje of 2 aan lomp geweld en irritaties.
Koppeling, bougie, vsnaar etc is in iets meer dan een half uur gedaan en heb je geen bandenlichter voor nodig
Je moet eigenlijk bij zo'n bandenklus ook velg beschermers gebruiken . Zitten 2 in een set .
En zoals eurokit zegt banden goed insmeren met banden vet.