Scooter gespoten verkeerde spuitverf

Vanoss

Member
Dit weekend ben ik begonnen met het overspuiten van een opknap scooter, hiervoor was ik van plan spuit verf van de Gamma van het met OK te gaan gebruiken. Ik weet dat er betere merken op de markt zijn, maar de kleur is mat zwart dus relatief gemakkelijk te spuiten en andere merken zijn nu eenmaal een stuk duurder.

Enfin, nadat ik het voorspatbord in de primer en 3 lagen lak had gezet las ik op de spuitbus niet specifiek dat deze voor plastic gebruikt kan worden.. De verf lijkt echter wel goed te hechten en het resultaat is gewoon strak..

Nu heb ik nog een aantal spuitbussen liggen die bedoeld zijn voor de rest van de scooter, zouden jullie het aandurven deze gewoon te gebruiken ondanks dat ze niet specifiek voor plastic bedoeld zijn of terugbrengen en andere spuitbussen kopen?

Deze busjes dus:

 
Advertisement - register to remove this

Zolang het blijft zitten lijkt het me goed. Wel een risico dat het op lange termijn misschien gaat bladeren.
.

Ik gebruik die spuitverf ook vaak.
Is best een goede kwaliteit.
Mits de ondergrond maar goed is.
Zoals hier boven al aangegeven is, of het op de lange termijn ook goed blijft zitten.
Ik heb die verf op armaturen van buitenverlichting gebruikt van aluminium en het zit er al een jaar op zonder bladderen oid.
 
Verf op scooters is vlg mij op waterbasis. Ivm de milieu eisen.
Ik heb al veel ellende gehad met over/bijspuiten met verf op terpentine basis.
Regelmatig dat de verf delen van de onderlaag opvrat.
Een goede dekkende primer zonder doorgeschuurde plekken is echt noodzakelijk.

Tegenwoordig koop je voor 100 euro complete kappen sets. Dat is vaak een goed alternatief.
 
Back
Top