De openlucht filter zou mij niet veel boeien, rijen nu al mensen hier met een dr70 en een powerfilter haha,Pak een 21mm carburateur hierbij kun je nog enigszins een standaard luchtfilter gebruiken.
Althans op de Aerox wel. Weet niet precies of dat ook op de Ark kan.
Met een 24mm ga je naar een open filter en een aardig stukje meer decibel.
C16 en C21.
Ik heb met beide gereden op MK2 en vond zelf de C21 beter tot zijn recht komen.
Op mijn setup wel te verstaan.
Het is eigenlijk het beste om te testen.
Gewoon een tweedehandsje op de kop tikken en testen en als het niet bevalt weer door verkopen. Is goed te doen.
Een overrange komt goed tot zijn recht op zo'n setup.
Zelf maak ik gebruik van een Team 2 binnen rotor. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Maar ook een groot nadeel van een binnen rotor is geen licht en snel verlies van kracht bij loslaten van het gas ivm vliegwiel.
Polini hi-speed Vario is prima spul.
Heb ik ook gehad maar is door gewisseld voor de overrange kit met 19*15,5 rollen.
Met zulke setups is het verstandig de vertanding wat langer te maken
Ik heb er een oudere Malossi vertanding in zitten 15/43.
Let op!
Je zult met zulke vertandingen de tandwielen moeten persen. Als je een beetje handig bent is dit niet zo een probleem.
Het kan in de bankschroef maar dit raad ik niet aan. Houd er ook rekening mee dat een rechte vertanding meer lawaai maakt.
Maak je geen zorgen. Hij trekt hem dan nog steeds zo op het achterwiel.
Rollen, trek en drukveer is zelf testen.
Afhankelijk van je eigen voorkeur.
Mijn cilinder en carter liggen nu bij de tuner en zullen aangepakt worden. Dan is een 28mm carb wel een optie. Het gaat dan wel een herrie bak worden. De buren zullen er vast blij mee zijn ;-)
Ja, het gaat om de primaire vertanding.De openlucht filter zou mij niet veel boeien, rijen nu al mensen hier met een dr70 en een powerfilter haha,
Ik zou ff gaan kijken voor die binnenrotor, elektra etc maakt niet veel uit aangezien ik die meestal door verbind op schakelaartjes.
15:43 primaire neem ik aan?
Bedankt voor je reactie trouwens
Ik heb mijn verlichting al veranderd door led, ziet er veel mooier uit vindt ik persoonlijkJa, het gaat om de primaire vertanding.
Het beste is om dit uit te rekenen. De beste verhouding bij welke cilinder moet ik je schuldig blijven en is vaak zeer specifiek.
Dit is testen en uitrekenen en weer testen en ook weer persoonlijke voorkeur.
Had hierboven ook al ge-edit. Ik weet niet precies welke vertanding er nu in zit. of deze nu 15,14 of zelfs 13 tanden had.
De 43 weet ik wel zeker. Zal het zo even opzoeken, het hele zwikkie ligt toch uit elkaar.
Open lucht filter hoeft natuurlijk geen probleem te zijn voor jou!
Maar wel voor de buren of andere omwonende.
Onthoudt goed dat als je specifieke stukken vaak rijdt met zo'n herrie bak mensen gaan klagen.
Dit kan lastige gevolgen hebben.
Ik noem een dwarsstraat, stel je buurman waar je geen goede band mee hebt ergert zich groen en geel aan dat ding en belt constant de politie,
versturen FIXI meldingen en/of heeft een kort lijntje met de gemeente. Dan kun je er vergif op innemen dat ze uiteindelijk een keer voor je deur staan of in de buurt je een keer staande houden.
Het licht over de accu is een optie.
Maar realiseer jezelf dat je echt maar heel kort gebruik kunt maken van een accu als je er alles op hebt zitten en je nog gloeilampen gebruikt.
Ik had mijzelf hier ook aardig in vergist. Met led lampen kun je langer aan.
Succes!
Edit:
My bad, blijkbaar kan ik niet eens een paar tanden tellen, het is 13/44
Mmm, weet nog niet of ik hem laat tunen, Hoeveel valt hiermee te winnen?Goede setup. Heb je de cilinder laten tunen?
Als hij standaard is zal ik er een C16 opzetten met de 24m carb.
28mm lijkt mij wat groot hiervoor
Mmm kan een STD ontsteking dan ook niet? of gaat dat een "bottleneck" zijn voor de rest?21mm is genoeg man. Daarna is het alleen kut afstellen en zuipt ie veel. Je gaat er niet sneller door.
Rotor maakt op straat ook geen reet uit. Als je ergens wil beginnen zou ik lekker een HPI pakken man.
Als ik je verder nog tips kan geven over je buurnan en de politie stuur maar een pm....
Als ik mn sp98 of zelfs mn standaard Vespa in de tuin start staat de politie al voor de deur....
Dus als iemand weet wat wel of niet mag ben ik het
Nee totaal niet.... een binnenrotor heeft minder massa op de krukas en dus snellere gasreactie.... heeft niks te maken met ontstekingstijdstip. Dat verander je namelijk nietEen binnen rotor met vast ontstekings tijdstip is an sich prima. Maar de echte winst haalde ik uit de de andere curves. Op de Malossi rotor wel te verstaan.
Maar de echte winst haalde ik uit de de andere curves.
Het ligt misschien aan mij maar volgens mij praten jullie langs elkaar.heeft niks te maken met ontstekingstijdstip. Dat verander je namelijk niet
Tuurlijk is deze aanpasbare ontsteekcurve van belang voor de performance maar dat is, naar mijn mening, ook het enigste voordeel als je tenminste weet wat je doet en alles goed ingesteld hebt.@Sparky Wat zijn precies de nadelen aan een binnenrotor volgens jou?
Malossi rotor is goud absoluut. Maar voor een straat scooter beetje overkill. Ik draai lang genoeg mee om te weten dat jij nooit geen verschil gaat merken bij dagelijks gebruik.Correct.
Ik denk dat wij langs elkaar heen praten.
In dit geval bij de Malossi rotor zit ook een kastje met de ontstekingswaardes. Noem het de cdi of geef het een andere naam.
Deze is instelbaar en heeft verschillende curves qua tijdstippen dat de ontsteking werkt. Ook heeft deze een vast punt. 16° uit het hoofd.
Ben daar iig erg tevreden over.
Het is in princiepe een scooter zonder kenteken, dus ook niet helemaal voor op straat. Dus er komt waarschijnlijk wel een rotor op.Malossi rotor is goud absoluut. Maar voor een straat scooter beetje overkill. Ik draai lang genoeg mee om te weten dat jij nooit geen verschil gaat merken bij dagelijks gebruik.
Heb je geld genoeg dan zou ik ook een Malossi rotor erop knallen. Maar als jij voor de eerste keer met een rotor aan de slag gaat kun je beter een HPI pakken.
Verder wat Sparky zegt klopt helemaal. Een rotor voor straatgebruik is helemaal kut... het is leuk maar kut.
Telkens accu laden, niet vergeten je waterpomp aan te zetten anders ben je ook zo klaar met rijden. Ja ervaringsdeskendige
Maar een rotor is goud als je het uiterste uit je blok hebt geperst met cil uitlaat inlaat en overbrenging. Is daar iets standaard aan dan dat aanpassen voor je aan je ontsteking begint