Veel prestatie verlies deuk Yasuni R?

ger69

SP 98 - SF3
Hey,

Ik heb erg goedkoop een Yasuni R kunnen overnemen. Helaas bleek wel de deuk in de bocht groter te zijn dan ik dacht. <]

[ir]http://i.imgur.com/YtPXP.jpg[/ir]

[ir]http://i.imgur.com/cIUdZ.jpg[/ir]

[ir]http://i.imgur.com/QSOAJ.jpg[/ir]

[ir]http://i.imgur.com/YD8KD.jpg[/ir]


Nu is mijn vraag, geeft deze deuk veel prestatie verlies? Het is wel aardig ingedeukt naar mijn gevoel. Ook in de buik van de uitlaat zitten paar lichte deukjes, niet erg groot.

De uitlaat ga ik in combinatie met een DR70 gebruiken dus niet een hele heftige set-up.

Lever ik in trekkracht, top snelheid, niets of iets anders? Zoja, is het heel veel?

Gr.
 
Advertisement - register to remove this


Ik ga het proberen, we zullen het zien! Als het toch zo blijkt te zijn bespaar je toch een hoop geld. Dit zou overigens wel beteken dat de uitlaat zelf niet warmer wordt dan rond de 110 graden!

In iedergeval, wat adviseer je voor het schoonmaken van het blok? Zelf ervaring met een product? Al het grove vuil is al weg.
 
Ik ga het proberen, we zullen het zien! Als het toch zo blijkt te zijn bespaar je toch een hoop geld. Dit zou overigens wel beteken dat de uitlaat zelf niet warmer wordt dan rond de 110 graden!

In iedergeval, wat adviseer je voor het schoonmaken van het blok? Zelf ervaring met een product? Al het grove vuil is al weg.

jij kijkt teveel naar de theorie...

ook hittebestendige lak laat los , vrij snel al , dit komt door meerdere dingen , zoals het materiaal zelf , wat al slechter lak vast houdt nu , en wat dacht je van water wat op de uitlaat komt e.d.?
 
Ben ik ook van plan.

Is het verstandig om bij deze temperaturen te gaan spuiten? Doe dit altijd in de garage maar die is niet verwarmd. Zie je veel verschil en met welke korrel is verstandig om mee te eindigen voordat je hem vetvrij maakt voor het spuiten?
 
dat heeft niks met de korrel te maken , de korrel bepaald hoe strak het word..

zou het goed moeten hechten moet je het grof gaan stralen..

Als ik hem wil spuiten wil ik wel dat het resultaat nog wel netjes is dus vraag ik me af welke korrel ;) Als het net zo werkt als bij kappen dan weet ik het antwoord wel. Ook was ik benieuwd naar de temperatuur zoals ik al vertelde maar het enige wat ik terug krijg is een reactie waarom ik er moeite in steek..

Naar mijn idee ziet hij er nog redelijk uit als hij netjes is gespoten en de demper volledig is gepolijst.
 
Grondig schuren is niet nodig, gewoon lichtjes opschuren en zorgen dat de 'korrelige' roest weg is zodat de verf overal goed kan hechten.
Ik heb onlangs mijn remklauwen gespoten en dat ging perfect, het duurde enkel wat langer voor het uitharden van de lak.
Spuiten met deze temperaturen kan dus gerust imo. Het laten uitharden heb ik wel laten doen op kamertemperatuur.
 
Uitlaat is gespoten! Ben wel aardig tevreden over het resultaat, te bedenken dat de uitlaat eerst volledig onder het roest zat inclusief de demper met toebehoren! :) Demper klem heeft het wel begeven bij het opnieuw bevestigen..

[ir]http://i.imgur.com/EVmd5.jpg[/ir]

Nu alleen een vraagje, ik heb deze busjes erbij gekregen maar zijn dit wel de goede? Ik kan nu niet testen of me uitlaat past onder me scooter dus vraag ik het hier even.

Volgens mij heb je bij Piaggio altijd busjes nodig namelijk!
[ir]http://i.imgur.com/h539v.jpg[/ir]
 
Dat zijn de goede bussen maar je hebt ze verkeerd gemonteerd uilskuiken :D Die beugel zit gewoon rechtstreeks op de uitlaat tegen die rubbers, en die bussen zitten tussen het carter, en de beugel, waar de bouten voor je ophanging aan het blok doorheen gaan dus.
 
Back
Top