Veel prestatie verlies?

Mark.N

Mark
Hee,

Ik heb de andere topics hierover ook al doorgelezen, maar k kon het antwoord op mijn vraag niet vinden.. Ik heb een SR Viper en aangezien mn luchtfilterhuis kapot is ga ik kijken voor een andere oplossing. Nou zat ik zelf te denken aan een powerfilter weggewerkt achter een kap, met een stofzuiger slang naar de carb, zodat hij lekker droog en schoon zit. Maar nou voreg ik me af ofdat je geen prestatiesverlies krijgt door zo'n oplossing ten opzichte van het std luchtfilterhuis. Of is het als je hem goed afstelt eigenlijk geen verschil...
Ik rij dan met een getunede std cilinder, een NRX en een hebo vario en koppeling....

Mark
 
Advertisement - register to remove this

Als je het goed afstelt zal je geen prestatie verlies hebben hoor, je moet er wel voor zorgen dat er weinig tot geen vuil aangezogen kan worden, vooral met dit weer, er moet geen water of zand/modder in je carb komen ....

Je kan trouwens ook gewoon een nieuwe standaard filter kopen hoor, eventueel een 2e hands:!
 
Ok, er zal dus toch wel prestatie verlies zijn? Maar het is zowiezo klote, want de aansluiting met de carb is niet goed. Dat had ik bij mijn vorige luchtfilterhuis ook al. Er loopt dan dus mengsel over het carterdeksel waar weer allemaal vuil aan gaat zitten enzo. Echt een heel smerig gezicht. Daarom had ik het idee opgevat om het optelossen met deze slang-powerfilter combo...
 
dat hoort gewoon niet zo , een standaardfilter hoort niet te lekken , je moet het probleem dus niet bij je filter zoeken , je moet de oorzaak vinden ;)

je moet btw eerst het filter goed op de carburateur zetten , dan pas er bouten in draaien , als er tussen de bevestigingspunten van het blok en de punten van het filter ruimte zit moet je die opvullen met ringen , dan gaat het filter ook niet kapot , dus zonder spanning erop zetten
 
Back
Top