Veel prestatie verlies deuk Yasuni R?

ger69

SP 98 - SF3
Hey,

Ik heb erg goedkoop een Yasuni R kunnen overnemen. Helaas bleek wel de deuk in de bocht groter te zijn dan ik dacht. <]

[ir]http://i.imgur.com/YtPXP.jpg[/ir]

[ir]http://i.imgur.com/cIUdZ.jpg[/ir]

[ir]http://i.imgur.com/QSOAJ.jpg[/ir]

[ir]http://i.imgur.com/YD8KD.jpg[/ir]


Nu is mijn vraag, geeft deze deuk veel prestatie verlies? Het is wel aardig ingedeukt naar mijn gevoel. Ook in de buik van de uitlaat zitten paar lichte deukjes, niet erg groot.

De uitlaat ga ik in combinatie met een DR70 gebruiken dus niet een hele heftige set-up.

Lever ik in trekkracht, top snelheid, niets of iets anders? Zoja, is het heel veel?

Gr.
 
Advertisement - register to remove this

Oke, dus het zullen geen dips, verlies in trekkracht of verlies op top worden? Aangezien je dat toch zou verwachten met zo'n soort vernauwing, lijkt me het zelfde werken als een soort ''begrenzing'' (net als de standaard begrenzing die in een Yasuni zit).

Nog een vraagje, wat zouden jullie adviseren om hem verder op te knappen? Ik krijg zegmaar die zwarte puntjes er niet uitgeschuurd.. ook niet met de schuurborstel op de boor!

Gewoon hitte bestendige zwart spuiten of is dat niets? Graag jullie mening :p
 
het is geen vernauwing perse , de doorlaat kan nog wel nagenoeg hetzelfde zijn!

persoonlijk vind ik de uitlaat behoorlijk verrot , bijna door zelfs..

ik zou er niks meer aan doen , alles wat je weghaalt word ie alleen maar dunner van! alleen even goedkope lak erop spuiten en sparen voor een degelijke ipv zo'n lijk..

ik zou zelf gewoon een nieuwe kopen.
 
Oke, dan doe ik dat! Hoe zie je dat deze zijn beste tijd heeft gehad? Gaat hij dan scheuren, prestatie verlies? Nieuwe kopen is geen optie, gewoon omdat me ~ 180 euro teveel is voor een uitlaat!

Waar moet ik op letten bij een (goede) 2de hands?
 
omdat het duidelijk zichtbaar is dat het ding geheel veroest is (geweest) alleen heeft iemand dat er half af geslepen..

je kunt gewoon zien dat het materiaal niet dik meer KAN zijn..

2e hands is altijd een risico...

heel veel uitlaten die je op marktplaats tegenkomt mankeert wel wat aan...
 
dat merk je vanzelf , maar in de winter zou ik dan ook geen nieuwe uitlaat kopen als het niet hoeft ,en je hebt deze al..

gewoon sparen voor een goeie , dan heb je dus van het voorjaar een mooiere..
 
Oke! Zal kijken maar met afstellen moet je hier nog mee rekening houden met die deuk? Lijkt me wel toch? Prestaties zijn volgens jou het zelfde maar afstelling kan misschien wel anders zijn (?).

Weet je toevallig of Action ook hitte bestendige lak heeft? Ik weet wel dat ze prima primers hebben en blanke lak die ik zelf vaak gebruik voor simpele dingen.
 
waarom zou dat dan? ik denk dat je gedachtengang een beetje niet klopt :p

bovendien , de afstelling ten opzichte van wat :? , ELKE scooter zal anders reageren op zo'n uitlaat , daarom zal elke scooter sowieso anders afgesteld moeten worden..



hittebestendige lak is onzin...
 
Mijn gedachte gang is dat een uitlaat voor een bepaalde flow zorgt van de uitlaat gassen. Als je een deuk in zit is deze flow van uitlaat gassen niet ideaal en zal de scooter minder vermogen leveren. :)

Ik zit er dus denk ik naast, daarom sloeg die opmerking van een andere afstelling ook nergens op want elke scooter is anders inderdaad.

Je zegt dat je gewoon de normale lak ook voldoet, maar de uitlaat zelf wordt toch wel zo'n 500 graden? Daarom kies je toch voor hitte bestendige lak
 
ik heb heel wat uitlaten gespoten in mijn leven , maar gewone mat zwart van Motip bijv. was minstens net zo goed als hittebestendig , of wat het ZOU moeten zijn ...

die hittebestendige lak slaat nergens op IMO ..

ik heb nog nooit gezien dat die beter bleef zitten dan gewone lakken , kost dus alleen maar meer geld ,verder niet..

zo zijn er wel veel meer producten op de markt die nergens op slaan , kijk alleen maar op tv , tell sell e.d. of koop je die meuk ook? ;)
 
Ik ben zelf meer van de Tommmy teleshopping! :p

Nee oke, zal het proberen. Via de website van Motip had ik gevonden dat hij tot een temperatuur van 110 graden kan. ;)

Weet je trouwens ook nog een manier om je blok te reinigen van vuil? Ik heb al remreiniger geprobeert van de Action maar dat viel een beetje tegen. Stralen is natuurlijk het beste maar zoek liever iets anders..
 
Back
Top