vastgelopen..help mij

Tim_PB

Well-Known Member
hallo
ik heb een stage 6 70 op me aerox maar die is vastgelopen
en ik krijg hem er niet af als ikalles los heb gedraaid
de kop komt er wel af maar de cilinder niet
iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen?
ik heb er ook als een gek aan getrokken en komt er echt niet af
iemand een idee?

Mvg Tim
 
Advertisement - register to remove this

meestal krijg je em wel wat omhoog, omdat je drijfstang wel zn slag kan maken, dus neem aan dat er wel een kiertje onstaat tusse cil en carter?

tussen het carter en cil ff een stevig stuk hout of kunstof plaatsen en dan los wrikken, ga geen schroevendraaiers gebruiken alsjeblieft daar beschadig je de pasvlakken mee ;)
 
kan ook :)

ik heb er nog nooit last mee gehad ;)
ik gebruik dan de schroevendraaier dan alleen om een kier te maken.. en daarna tik ik van achteren met een hamer en een stuk hout de cilinder kant voor kant eraf..

maar meestal gaat hij gewoon soepel ;)
maar bij een goeie vastloper is dat niet soepeltjes te noemen
 
gwoon zuiger kapot make erin en dan kan die eruit (Y)

wat is dit nou voor oplossing? :rolleyes:
gewoon maar kapot maken want het is toch al kapot?

dalijk beschadig je nogmeer en is het helemaal niet meer te redden..
want nu kun je misschien nog de cilinder laten honen oid en als je het verder sloopt waarschijnlijk niet meer
 
ik vind die schroevendraaiers tussen het carter nou ook niet echt verstandig , kans op beschadigen is groot.

beter klopt je de zuiger terug tot onderin de cilinder ,met een stukje hout oid , de drijfstang heeft toch al teveel op zijn flikker gehad , als ie eenmaal onderin zit kun je 1 borgveer loshalen en zo de pistonpen eruit halen.

of de cilinder zit al los als de zuiger onderin zit.


ook kun je het blok loshalen en zo de krukas MET cilinder eraf pakken , zo beschadig je het minste.
 
Back
Top