help! carburateur vastgelopen?!(foto)

Status
Not open for further replies.

bonitomeistro

aprilia master
halleu!
ik heb dringen hulp nodig!
ik reed net weg van school, slaat me gas vast?
ik gaskabel losgehaald op school, me gashendel niks aan de hand, maar me carburateur?!
dat dingetje in me carb dat benzine inspuit zit vast!(foto)

bij het pijltje:
foto0096w.th.jpg


help please!
want ik ben me scooter echt een beetje zat nu..
telkens dat gezeik..

thanx!:)

EDIT:
ongeveer een kleine week geleden een nieuwe gaskabel gelegd.
 
Advertisement - register to remove this

mischien een keer een goeie scooter kopen? of GOED (laten) maken?

het gas blijft immers niet zomaar hangen , de foto is niet duidelijk genoeg om te zien wat er aan de hand is.

mischien zit er vuil tussen of is het beschadigd , iig zul je de gasschuif (die overigens geen benzine inspuit) er eerst eens uit moeten halen.
 
mischien een keer een goeie scooter kopen? of GOED (laten) maken?

het gas blijft immers niet zomaar hangen , de foto is niet duidelijk genoeg om te zien wat er aan de hand is.

mischien zit er vuil tussen of is het beschadigd , iig zul je de gasschuif (die overigens geen benzine inspuit) er eerst eens uit moeten halen.

het is een "goede" scooter alleen zitten er allemaal kleine klote dingetjes tegen, gaskabel gebroken, accu stuk, uitlaat lek gereden,overigens bijna afgebroken.....
ik heb geprobeerd die gaschuif te draaien/ eruit te halen etc. maar is niet mogelijk..
dus dit word een nieuwe carb?
 
Kan je niet van onder met een soort haak tegen de gas schuif duwen?

In principe zou hij los moeten komen als je de gas kabel omhoog trekt, alleen je zal hierna wel een nieuwe gas schuif moeten kopen.
 
het is een "goede" scooter alleen zitten er allemaal kleine klote dingetjes tegen, gaskabel gebroken, accu stuk, uitlaat lek gereden,overigens bijna afgebroken.....
ik heb geprobeerd die gaschuif te draaien/ eruit te halen etc. maar is niet mogelijk..
dus dit word een nieuwe carb?

Achja tis maar net wat je goed noemt hé ;)...
Verder; possibly agree met SPNK...
Niet dat het echt te zien valt, maar het is de meest logische oplossing.
En verder, als het met licht geweld niet lukt dan maar met zwaarder geweld. Je moet toch iets he? Zou anders ook btje zonde zijn...
En nieuwe carbs zijn ook niet zo vreselijk duur...
 
En bij de onderdelenboer kost het al helemaal niets. Maar hoe kan je een gasschuif nou verkeerd monteren, bij mij zit er aan 1 kant een gleuf, en er zit maar op 1 kant van het gat in de carb een puntje (waar die gleuf omheen schuift)... kan op geen andere manier erin en dus ook op geen andere manier eruit hoor... Tis maar een plastic schuifje dus met minimaal geweld moet dat spul met de hand wel los te trekken zijn lijkt mij, wat het probleem ook wezen mag
 
Gaat niet om monteren, maar dat hij op de een of andere manier gedraait is.

Bij sommige carbs is de gas schuif overigens van ijzer, vanaf dellorto 19 en groter dacht ik.
 
Achja tis maar net wat je goed noemt hé ;)...
Verder; possibly agree met SPNK...
Niet dat het echt te zien valt, maar het is de meest logische oplossing.
En verder, als het met licht geweld niet lukt dan maar met zwaarder geweld. Je moet toch iets he? Zou anders ook btje zonde zijn...
En nieuwe carbs zijn ook niet zo vreselijk duur...

lol gaskabel gebroken kan iedereen gebeuren toch:p
en dat me std uitlaat ophanging afgebroken is, is een beetj een aprilia ding heb ik gehoord..
maar gaat het ook niet om er gaat een nieuwe gasschuif in dus denk dat het dan wel opgelost is, hoop het tenminste,
trouwens heb hem ook niet verkeerd gemonteerd ofzo kan ook maar op 1 manier idd;)
maar het kan wel dat er mischien wat vuil tussen is gekomen aangezien ik hem geloof ik een keer op de gromd had gelegd:L beetje dom jaa ik weet het, had hem daarna wel schoongemaakt dus...;(
maar ik gaa waarschijnlijk weer fietsen en word er van deze scoot een sprinter gemaakt komende 2 a 3 jaar zo een beetje:)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top