van 50cc blok naar 100cc blok

Lijkt mij inderdaad niks aan de hand voor wat betreft het elektrisch gedeelte.
Hallo Sparky,

Ik heb een vraag namelijk:

Mijn 100cc mio wil niet hard optrekken in het begin ik heb vandaag nieuwe olie, lichtfilterelement, v snaar, race koppeling-poelie en rolletjes en vario geleiders nieuw.

Als nog geeft die niet direct veel toeren.

Enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Bedankt!
Post automatically merged:

Lijkt mij inderdaad niks aan de hand voor wat betreft het elektrisch gedeelte.
Hallo Sparky,

Ik heb een vraag namelijk:

Mijn 100cc mio wil niet hard optrekken in het begin ik heb vandaag nieuwe olie, lichtfilterelement, v snaar, race koppeling-poelie en rolletjes en vario geleiders nieuw.

Als nog geeft die niet direct veel toeren.
Enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Bedankt

Hoe zijn jullie aan het 100cc blok gekomen, kan een van jullie jullie motorblok-code delen? ik zit zelf ook te twijfelen om een 100cc swap te doen, kan echter niet genoeg informatie vinden..

b.v.d.

Hoe zijn jullie aan het 100cc blok gekomen, kan een van jullie jullie motorblok-code delen? ik zit zelf ook te twijfelen om een 100cc swap te doen, kan echter niet genoeg informatie vinden..

b.v.d.
Joo lester,

Wat wil allemaal weten over de mio 100?.
En ja blokken kom je los af en toe tegen op marktplaats

Hai Viniboy2001, ik heb zelf een Sym mio uit 2008. Ik heb hem nu denk ik een maand en ik stoor me mateloos aan het slechte optrekvermogen van de mio. nu std. 50cc met een malossi var. in de bijlage staat de motorcode wat er nu onderzit. ik kan hier echter 0,0 informatie over vinden. ik vraag me dus af wat de afmetingen zijn van het blok. en of ik er dus een soortgelijk blok onder kan zetten of dat het echt een 100cc mio blok moet zijn.

Ook hoor ik graag wat jouw motorcode is, dan kan ik naar een vergelijkbare zoeken.

m.v.g. Lester

Attachments

• Afbeeldingen.jpg
    Afbeeldingen.jpg
    301.9 KB · Views: 6
Hai Viniboy2001, ik heb zelf een Sym mio uit 2008. Ik heb hem nu denk ik een maand en ik stoor me mateloos aan het slechte optrekvermogen van de mio. nu std. 50cc met een malossi var. in de bijlage staat de motorcode wat er nu onderzit. ik kan hier echter 0,0 informatie over vinden. ik vraag me dus af wat de afmetingen zijn van het blok. en of ik er dus een soortgelijk blok onder kan zetten of dat het echt een 100cc mio blok moet zijn.

Ook hoor ik graag wat jouw motorcode is, dan kan ik naar een vergelijkbare zoeken.

m.v.g. Lester
Hoi lester,

Motorcode maak niet uit, mio 100 motor is van 2005-2016 het zelfde.
Of er een andere motor onder een mio anders dan mio weet ik niet.
Mio 100 is wel gewoon plug en play onder een mio 50 frame, alleen kilometerteller en startmotor aansluiting zijn anders.
En om meer te weten over mio 100, kan ook de service Manuel opzoeken 215 blz met alle info over mio 100.

Hoi lester,

Motorcode maak niet uit, mio 100 motor is van 2005-2016 het zelfde.
Of er een andere motor onder een mio anders dan mio weet ik niet.
Mio 100 is wel gewoon plug en play onder een mio 50 frame, alleen kilometerteller en startmotor aansluiting zijn anders.
En om meer te weten over mio 100, kan ook de service Manuel opzoeken 215 blz met alle info over mio 100.
Oke, ik ga zoeken naar een 100cc blok, dankjewel voor de informatie, een laatste vraagje. hoelang ben je bezig geweest met het overzetten van het motorblok?

m.v.g.

Oke, ik ga zoeken naar een 100cc blok, dankjewel voor de informatie, een laatste vraagje. hoelang ben je bezig geweest met het overzetten van het motorblok?

m.v.g.
Denk dat het een avondje werk is.
Maar als ik jouw was zou ik die mio die hebt lekker verkopen, en rijklaar mio 100 hale op marktplaats.
want losse blokken zijn al 400-600 eu ligt aan de staat natuurlijk.
en rijklaar mio 100 hebt al tussen 800-1100 eu

Achja, geld is niet echt het probleem. ik wil er gewoon een leuk projectje van maken en ook een leuke avond met een biertje. mag best wat kosten zo'n scootertje :)

Dank

Achja, geld is niet echt het probleem. ik wil er gewoon een leuk projectje van maken en ook een leuke avond met een biertje. mag best wat kosten zo'n scootertje :)

Dank
Ohhh joh helemaal prima veel succes!
En Als het helemaal wilt uitpakken met met project!
Hier een paar upgrade mogelijk
125 cc big bore kit: https://www.ebay.nl/itm/30374253038...h9xwznntua&var=&widget_ver=artemis&media=COPY
Race koppeling:
Race vario:

Heb zelf de vario en koppeling al en rijd super fijn
125 cc gaat er deze zomer nog op komen

hahah, stap 1 is het blok vinden, ik denk moeilijk genoeg. maar bedankt !
Ohhh joh helemaal prima veel succes!
En Als het helemaal wilt uitpakken met met project!
Hier een paar upgrade mogelijk
125 cc big bore kit: https://www.ebay.nl/itm/30374253038...h9xwznntua&var=&widget_ver=artemis&media=COPY
Race koppeling:
Race vario:

Heb zelf de vario en koppeling al en rijd super fijn
125 cc gaat er deze zomer nog op komen

Back