Carenzi of dr beter van 50cc

Jeetn

Well-Known Member
Hallo,
Ik zit te twijfelen wat er beter is voor men mbk spirit. Een carenzi cillinder van 50cc of een dr. Want de dr is 85 euro nieuwprijs en de carenzi is 50 euro nieuwprijs. Laat me zo snel mogelijk iets weten. mvg
 
Advertisement - register to remove this

DR is iig goed , carenzi heb ik nog nooit gehad.

vervangingscilinders die zo goed als gelijk zijn aan standaard cilinders , dus deze cilinders ook..
 
De DR is ietsie pietsie sneller dan een orginele, en ik denk dat een carenzi weer zon flut kwaliteit cilindertje is wat totaal niet klopt kwa timing... maar je kan het proberen.

Persoonlijk zou ik voor de DR gaan, is gewoon goede kwaliteit en redelijk snel.
 
De DR is ietsie pietsie sneller dan een orginele, en ik denk dat een carenzi weer zon flut kwaliteit cilindertje is wat totaal niet klopt kwa timing... maar je kan het proberen.

Persoonlijk zou ik voor de DR gaan, is gewoon goede kwaliteit en redelijk snel.

Blaat niet zo, als je een Dr 50 hebt merk je echt geen verschil t.o.v een standaard cilinder..

En wat zou er bij een Carenzi niet kloppen qua timingen? Weet je uberhaupt wel waar die op staan bij een std 50, dr 50 of carenzi 50 cilinder ?
 
En wat zou er bij een Carenzi niet kloppen qua timingen? Weet je uberhaupt wel waar die op staan bij een std 50, dr 50 of carenzi 50 cilinder ?
Gast ben je fucking blind ofzo? Ik heb niet voor niets DENK dik gedrukt gezet!
Vaak kloppen die chinese rotzooi cilinders niet kwa timing met een orginele, ik zeg niet dat het hier ook zo is maar het lijkt me slimmer om voor een cilinder te gaan waar mensen al goede ervaring mee hebben.
 
Ik heb je al vaker domme dingen zien posten, maar dit slaat alles.

Dus als het chinees is is het oppeens "vaak" rotzooi?

Je moet geen speculaties doen naar dingen waar je totaal niks van weet.

Daarbij is het ook gewoon onzin dat een DR50 iets sneller zou zijn als een std cilinder.
 
er kan wel verschil zitten in een std cilinder en dr50 , het kan je iets meer trekkracht geven en zelfs wel wat meer topsnelheid , mja , met de juiste onderdelen en goed afstellen.

gemiddeld genomen gebruik ik liever gewoon de std cilinder waar je ook veel mee kunt doen.

dat een imitatiecilinder die goedkoper is andere timingen heeft is vrijwel zeker , aangezien elke cilinderfabrikant weer andere timingen heeft , maar gemiddeld staan deze prima hoor...

@ SPNK , heb je een gradenschijf? en meet je alle cilinders op?
 
Nee ik meet ze niet op, maar las dit ergens. En ik weet ook uit ervaring dat veel chinese / immitatie cilinders gewoon enorm langzaam zijn, zo heb ik hier een DMP liggen welke er precies hetzelfde uit ziet als een orginele cilinder, maar niet harder dan 70km/h wil (terwijl ik met de orginele cilinder 85 echte eruit trommelde.

Maar goed laat ook maar zitten.
 
kijk , ik meet ze namelijk wel op met gradenschijf en in mm's...

leuk dat je dingen leest , ik lees ook onzinverhalen... als je begrijpt wat ik bedoel..

je moet vaste waarden meten , en niet "hear/say" praatjes..

en dan kom je erachter dat er niks aan de hand is met de timingen gemiddeld genomen.

verder zijn er verschillende types cilinders , echte std imitatie cilinders die geknepen zijn min of meer en imitatie cilinders die als std zijn maar gewoon onbegrensd alsware.

en daar moet je dus zelf achter komen welke wel en niet..

jij scheert alles over 1 kam , terwijl je het niet eens gemeten hebt.
 
Daar heb je gelijk in, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere en haal een cilinder die sowieso goed is, anders heb je kans dat je nog andere kosten moet gaan maken.
 
mja ,welke cilinder is goed volgens jou?

ik heb zo bijv. voor piaggio AC een dr50 gehad , wou echt voor geen porum lopen op een Zipje , andere cilinder erop en klaar..

dus DR is ook niet altijd goed.
 
Dikke rommel :*

er zijn iig ook zat imitatiecilinders die net zo rijden als DR50 btw.

mja , er gaat niks boven een std cilinder imo
 
Daar ben ik het mee eens, orginele cilinders zijn gewoon het best. Heb alleen nog gevonden waar je deze kan halen, ben ook bang dat deze gigantisch duur zijn.

Dikke Rotzooi is het btw :+
 
Mja, ik heb mijn eerste orginele cilinder zelf verneukt :p ik was bezig met een dremel om de uitlaatpoort (halve maandje) eruit te vrezen (wist ik veel :p), en schoot uit door de bovenkant, nu zit er dus een gat tussen de uitlaatpoort en het kvs kanaal :p Dat is niet meer te fixen dmv vloeibaar metaal oid zeker? :+ (heb nog wel een orginele cil, maar dan nog)
 
Back
Top