Hoi! Fijn dat je wil helpen.Voor wat betreft de elektra is het van belang dat je de stator van de 50cc vergelijkt met die van de 100cc.
Als deze hetzelfde zijn, gaat alles werken met de kabelboom van de 50cc, zijn deze niet hetzelfde heb je een uitdaging.
Helaas heb ik geen schema van de 100cc dus ik kan niet beoordelen of je een uitdaging hebt/krijgt maar meestal zijn de statoren van de motoren met een grotere inhoud 3 fasig (3 gele draden ipv 1 gele en 1 witte), dit zie je aan de kleuren van de draden van de stator wat uit het blok komen.
Misschien kun je even een lijstje maken met de kleuren van de draden van de stator van de 50cc en van de 100cc.
Wellicht kan ik je dan verder helpen zonder schema.
Of heb jij de beschikking over dit 100cc schema?
Punt is dat ie wel gewoon rijd. Dus volgens mij niets aan de hand toch? Ik dacht misschien rijd ie slechter maar ik heb geen vergelijkingsmateriaalSchema's zijn voor wat betreft stator identiek.
De rest heb ik niet bekeken maar dit is ook niet belangrijk.
Draadkleuren van de 100cc stator en de 50cc kabelboom kleur op kleur aansluiten en het moet gewoon werken.
Tenzij de pickupspoel op een andere plaats zit tov het hoogste dode punt maar dat denk ik niet.
goedenavond Olivier,Iemand nog een idee voor een van mijn andere onderwerpen? Gr.
Hoi viniboy,goedenavond Olivier,
beetje late reactie maar boeie
ik heb binnenkort ook een 100cc blok er onderliggen.
maar over onderdelen ik zie easyparts vaak voorbij komen voor 100 cc sommige onderdelen zijn wel echt prijzig.
en als je bijvoorbeeld nog meer cc wilt staat er ook een 125 cc kit op Amazon voor de rest is het helaas moeilijk te zoeken.
wat voor blok code heb je?goedenavond Olivier,
beetje late reactie maar boeie
ik heb binnenkort ook een 100cc blok er onderliggen.
maar over onderdelen ik zie easyparts vaak voorbij komen voor 100 cc sommige onderdelen zijn wel echt prijzig.
en als je bijvoorbeeld nog meer cc wilt staat er ook een 125 cc kit op Amazon voor de rest is het helaas moeilijk te zoeken.
pffff, laat iemand gewoon lekker aan z'n projectje beunen johOf je kan natuurlijk net zo goed legaal voor een motor rijbewijs en motor gaan.. Heb je veel meer keuze.
De variateur van de 50cc heeft een soort koperen binnenkant. Ik heb geconcludeerd dat als die binnenkant er niet zat dat ie dan wel past om de krukas. Maar achteraf gezien is de 100cc vario al afgesteld op zn eigen power. Dus zal wel goed zijn.puur theoretisch lijkt het mij logisch dat vario en koppeling (riem ook?) groter en zwaarder zijn uitgevoerd en dat je niet je 50 cc vario of koppeling wilt blootstellen aan het koppel van een 100cc
frame/rijgedeelte: dat ga jij ons vertellen, als je dat nog kunt. ;P
Ik ga het checken. Stom dat ik daar niet aan heb gedachtwat voor blok code heb je?
koperen bus niet uit die ene vario halen! zit is een glijbus, zonder die bus draait die vario aan gort.De variateur van de 50cc heeft een soort koperen binnenkant. Ik heb geconcludeerd dat als die binnenkant er niet zat dat ie dan wel past om de krukas. Maar achteraf gezien is de 100cc vario al afgesteld op zn eigen power. Dus zal wel goed zijn.
Het frame houdt het nog steeds, en ik klooi er goed mee. Subframe is anders anders past de uitlaat niet (50cc uitlaten passen ook niet door dat subframe)
Post automatically merged:
Ik ga het checken. Stom dat ik daar niet aan heb gedacht
je bent me voor/ik wou het niet zeggen.koperen bus niet uit die ene vario halen! zit is een glijbus, zonder die bus draait die vario aan gort.
blokcode lijkt me ook niet heel boeiend want 2007 tot 2016 zijn allemaal e3 blokken zou ook niet weten wat er anders aan moetJa dat klopt,
Ik heb ook nog deze:
View attachment 68645
Trouwens; voor iedereen met een mio. Deze handleiding is een MUST! Alles staat erin!!! (Behalve je blok code)
ik heb hem er nog niet onder ligge mis nog paar onderdelen maar hier ook de link voor 125 cc bigbore:Hoi viniboy,
Zou je me eens een link kunnen sturen van die 125cc?
Hoe bevalt jouw 100cc mio? Ben benieuwd naar andere mensen hun ervaring.
Wat ga je allemaal vervangen?blokcode lijkt me ook niet heel boeiend want 2007 tot 2016 zijn allemaal e3 blokken zou ook niet weten wat er anders aan moet
Post automatically merged:
ik heb hem er nog niet onder ligge mis nog paar onderdelen maar hier ook de link voor 125 cc bigbore:
55mm BIG BORE CYLINDER KIT for SYM / BOLWELL MIO 100 | eBay
55mm (125cc Bore size). 125cc CYLINDER. 125cc PISTON KIT.www.ebay.com