Valt uit na 30 meter (yamaha dt)

rossi@zip

rossi@zip
Hallo,

Ik heb een Yamaha dt50m, oude type uit 1979.
Brommer is net opgebouwd en start na een week stil te hebben gestaan na paar keer kicken. Alleen het probleem is dat hij na ongeveer 30 a 40 meter rijden plotseling uitvalt. Mijn vader denkt dat hij geen benzine genoeg krijgt maar alles is schoon; tank, kraantje, benzineslang, carburateur(nieuw), spruitstuk(nieuw), membraam(nieuw). Voor de rest, alles is standaard.
Ik hoorde van op een andere site dat het probleem kan zijn: zwakke condensator.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn, dan zou ik het graag horen!

alvast bedankt,
Morris
 
Advertisement - register to remove this

Dus voor dat ie stilstond deed ie het wel goed?
Zou kapotte bougie ook nog eens kunnen zijn, was bij mij ook vaak, dan startte ie en liep goed stationair en dan kon ik 30 meter rijden en viel ie uit
 
toen ik 12 was had ik een honda scoopy met het zelfde probleem en het bleek de krukas te zijn maar laat ons hopen voor u dat dat niet het geval is bij u!!
 
hel_fish said:
toen ik 12 was had ik een honda scoopy met het zelfde probleem en het bleek de krukas te zijn maar laat ons hopen voor u dat dat niet het geval is bij u!!

toen ik 16 was had ik een puch met een lekke band :rolleyes:
 
condensator zou ik gewoon vervangen, het komt vaak voor dat een condensator kapot gaat na een poosje stilstaan.

verder zou ik gewoon dus nieuwe condensator en eventueel ook nieuwe contactpunten erop zetten , goeie bougiedop en bougie.


is het blok opnieuw in elkaar gezet?

hoe heb je de carburateur schoongemaakt?
 
Kan natuurlijk meerdere dingen zijn, zoals melf ook al zegt. Ik zou eerst gewoon weg je vlotter is nakijken. En anders doen wat melf zegt, het vervangen kost 1x ff geld maar dan is het ook weer voor een tijdje goed:)
 
belangrijkste aan het vervangen van een condensator en contactpunten is dat je zekerheid hebt en betrouwbaarheid en voor weinig geld.

en zo sluit je ook kans op pecht uit.

ik reviseer liever een motor uit zekerheid dan dat ik elke keer langs de kant sta....
 
ja de carburateur moet schoon zijn, en condensator zou kunnen brommer heeft bij de vorige eigenaar heel lang stil gestaan. bougie is nieuw kapje ervan ook. Kan natuurlijk zijn dat ze carburateur niet goed werkt ook al is hij nieuw. Zal er is naar kijken.

bedankt
 
Back
Top