Vaag probleempje

Stevie

grmblfffsss
>>>>>>Vaag probleempje<<<<<<

Heb een vaag probleempje.
Als het warm en droog weer is, start me scooter normaal. Wordt het wat vochtig en koud (zoals vandaag, of later op de avond) dan komt het probleem.

Als ik hem dus op zo'n koud en vochtig moment probeer te starten, lijkt het 1 seconde alsof ie normaal start, maar dan valt de motor meteen uit. En daarna is hij niet meer aan de praat te krijgen. Je kan kicken wat je wil, starten doet hij niet. Bougie blijft ook gewoon droog. Doe ik dan wat benzine in het bougiegat, dan start hij in 1 keer en blijft hij lopen.

Dit probleem had ik ook met de Airsal, alleen toen was het echt rampzalig. Heb nu sinds een maand weer std. cilinder, en dacht eerst dat probleem weg is. Maar probleem is er nog steeds, maar dan alleen als het koud en vochtig weer is.

Caberateur is overigens goed afgestelt. Zit een 86 sproeier in en bougie is mooi bruin. Heb al grotere sproeiers geprobeert, maar probleem blijft.

Iemand idee waar dit probleem vandaan komt?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

geen keerringen, heb je het bijvoorbeeld ook als je em gewassen hebt? (had ik dan ook wel als ik mn scooter in de wasstraat had gehad, met zo'n hogedrukgeval)

is het met regen of alleen vochtig weer?

het kan wezen dat het vocht in je luchtfilter/carb trekt, als het door regen komt, is het ook je carb of misschien je electrische sjook...
 
Originally posted by Boeie
geen keerringen, heb je het bijvoorbeeld ook als je em gewassen hebt? (had ik dan ook wel als ik mn scooter in de wasstraat had gehad, met zo'n hogedrukgeval)

is het met regen of alleen vochtig weer?

het kan wezen dat het vocht in je luchtfilter/carb trekt, als het door regen komt, is het ook je carb of misschien je electrische sjook...

Hey Jelle,

Deze scooter is nog niet in de wasstraat geweest, dus geen idee of het probleem dan ook voorkomt.

Wel weer vaag: gister stond de scooter rond 22.00 2 uur lang in de regen. En hij startde toen wel gewoon.

Toen ik de scooter net had, heb ik dit probleem nooit gehad. Maarja, hij is toen ook maar 3 dagen standaard geweest. Dus misschien dat ik 3 keer mazzel had ofzo.
Met de Airsal cilinder had ik het probleem nog erger. De zuigerveren veerde trouwens toen niet zo goed op die zuiger. De zuigerklemmen bleven namelijk beetje haken in dat spleetje.

En de zuiger van het mina. cilinder die ernu op zit, is bijna 16.000 km oud. Kan het misschien wezen dat het komt door de zuigerveren?

Of membraam? Die is denk ik ook 16.000 km oud...
 
vernieuw idd eerst maar eens je Zuiger en je membraan....

(kan wezen dat vocht door luchtfilter door slecht membraan richting cil trekt... mja hoogst onwaarschijnlijk maar probeer het maar...)
 
ok, ik heb nu die Gilardoni 70 cc cilinder erop gemonteerd.
Denk dat ie dan wel benzine moet aanzuigen...maar dat doet hij dus volgens mij niet.

Ik probeerde hem net te starten, en weer zelfde als met std. cilinder. Hij lijkt aan te slaan, maar valt na 2 seconder helemaal dood, en je krijgt hem dan denk ik niet meer aan. Heb 10 keer gekickt en hij liep nog steeds niet...dus heb maar wat benzine in bougiegat gedaan, en hij liep 1 in 2 kicken.

Probleem is dus dat hij geen benzine aanzuigt ofzo.

Nieuw membraam dan maar?

En welk membraam is goed? Schaafsma adviseerde Polini Membraam ofzo...
 
Originally posted by Boeie
vernieuw idd eerst maar eens je Zuiger en je membraan....

(kan wezen dat vocht door luchtfilter door slecht membraan richting cil trekt... mja hoogst onwaarschijnlijk maar probeer het maar...)

Heb nu dus een nieuwe cilinder erop, met nieuwe pakkingen.
Nieuwe membraam van Malossi en nieuwe pakkingen.

En hij start nog steeds kut.
Als ik een doekje voor het luchtfilter houd dan start hij wel.

Misschien een grotere choke sproeier als dat bestaat??

Owjah, het probleem heeft dus niks met het weer te maken...
Hij start gewoon altijd kut als hij langer dan een half uurtje heeft stil gestaan....
 
Mja, lijkt mij carb. probleem.. Ga eens met sproeiers kloten, het kan zijn dat je sproeier te groot is en dattie meteen teveel benzine krijgt en dattie daarna dus weer droger moet worden door veel te starten.. Mja als jij zegt dat je bougie helemaal droog is kan dit dus niet maar het is het proberen waard..
 
Originally posted by Enrico@nrg
Mja, lijkt mij carb. probleem.. Ga eens met sproeiers kloten, het kan zijn dat je sproeier te groot is en dattie meteen teveel benzine krijgt en dattie daarna dus weer droger moet worden door veel te starten.. Mja als jij zegt dat je bougie helemaal droog is kan dit dus niet maar het is het proberen waard..

Neej, dat is het ook niet. Heb al met sproeiers gekloot, en met een 98 sproeier startde hij iets beter dan met een 94 sproeier. En een 98 sproeier is te groot, en een 94 is redelijk goed.

Maar hij krijgt dus te weinig benzin als ik start...want ik als hij niet wil starten, en ik flikker dan wat benzine in het bougiegat dan start hij in 1 keer, of ik doe een doek in het luchtfilter waardoor hij veel benzine aanzuigt, en dan start hij ook in 1 keer.

Dus kan dit misschien liggen aan de choke ofzo? Andere choke sproeier...ofzo?
 
doet je choke t uberhaupt wel? lijkt heel erg op de verschijnselen toen ik mijn sjook er ff niet op had...ik zette mn handsjook er weer op en hij startte in 1 keer...

ik denk dat het dat is, koop dus gewoon zo'n setje op sp ofzo, ik neem aan dat je nu elek sjook hebt?
met dat setje kun je m dus gewoon ombouwen, weet je zeker dat ie t doet :)
 
Originally posted by QuadraRacer
doet je choke t uberhaupt wel? lijkt heel erg op de verschijnselen toen ik mijn sjook er ff niet op had...ik zette mn handsjook er weer op en hij startte in 1 keer...

ik denk dat het dat is, koop dus gewoon zo'n setje op sp ofzo, ik neem aan dat je nu elek sjook hebt?
met dat setje kun je m dus gewoon ombouwen, weet je zeker dat ie t doet :)

Mja, daar dacht ik ook aan dat misschien de choke kapoet is ofzo. Ik heb er nu inderdaad een elek. choke op.

Hoe kan ik erachter komen of deze defect is ofzo?
 
Originally posted by QuadraRacer
doet je choke t uberhaupt wel? lijkt heel erg op de verschijnselen toen ik mijn sjook er ff niet op had...ik zette mn handsjook er weer op en hij startte in 1 keer...

ik denk dat het dat is, koop dus gewoon zo'n setje op sp ofzo, ik neem aan dat je nu elek sjook hebt?
met dat setje kun je m dus gewoon ombouwen, weet je zeker dat ie t doet :)

Kheb net ff caberateur eraf gehaalt...elek.choke eraf gehaalt...maarja, ik zou niet weten hoe ik er achter moet komen hoe ik zo ding moet testen ofzo.

En ik heb net ff op sp gekeken, en zie daar nergens zo ombouw setje...
 
Originally posted by Stevie


Neej, dat is het ook niet. Heb al met sproeiers gekloot, en met een 98 sproeier startde hij iets beter dan met een 94 sproeier. En een 98 sproeier is te groot, en een 94 is redelijk goed.

Maar hij krijgt dus te weinig benzin als ik start...want ik als hij niet wil starten, en ik flikker dan wat benzine in het bougiegat dan start hij in 1 keer, of ik doe een doek in het luchtfilter waardoor hij veel benzine aanzuigt, en dan start hij ook in 1 keer.

Dus kan dit misschien liggen aan de choke ofzo? Andere choke sproeier...ofzo?

Jezus zeg, is dit nou zo moeilijk zeg of kunnen jullie niet lezen?, hij zegt dus dat de bougie droog is, en dat ie geen benzine aanzuigt. en dat als ie een doekje in zijn luchtfiler doet waardoor ie wel goed start.:|

Jongen dat heeft te maken dat je sproeier 94 te klein is, en 98 te groot is. DUS JE MOET ER TUSSEN IN GAAN ZITTEN?:| |( |( |( |(

IS DAT NOU IS MOEILIJK LEZEN? UH NO OFFENZE PLEASE!!!!:'(

Probeer dan eens een sproeier 96})
En het uitvallen kan ook te maken hebben dat je stationair niet goed is afgesteld.:+
 
Last edited:
Originally posted by Liefjongentje


Jezus zeg, is dit nou zo moeilijk zeg of kunnen jullie niet lezen?, hij zegt dus dat de bougie droog is, en dat ie geen benzine aanzuigt. en dat als ie een doekje in zijn luchtfiler doet waardoor ie wel goed start.:|

Jongen dat heeft te maken dat je sproeier 94 te klein is, en 98 te groot is. DUS JE MOET ER TUSSEN IN GAAN ZITTEN?:| |( |( |( |(

IS DAT NOU IS MOEILIJK LEZEN? UH NO OFFENZE PLEASE!!!!:'(

Neej, ligt niet aan sproeier....
 
Back
Top