vaag probleempje

Status
Not open for further replies.

Bier

*pr00st*
Hey, ik heb een erg vaag probleempje met mn scoot (nrg mc3)

Gister ging ik naar mn dealer, om mn varioring dr ff uit te laten halen, dit was ons zelf niet gelukt omdat we de schroefjes van mn carterkap niet los kregen. Deze zijn er nog nooit eerder afgeweest dus; Piaggio: bedankt voor het erug strak vastdraaien van de schoefjes!:mad: (je kan ook overdrijven he?!).
Maar verder geen probleem, ringetje d'r uit. Mn dealer kijkt nog ff of er een plaatje bij mn carb zit, maar nee. Hoewel dit me nog steeds verbaasd, geloof ik het maar. Dus geen plaatje, alles weer dicht, carterkap er weer op. En toen begon het gedonder, hij wil niet meer starten!!!! Na veel gekick doed hij het even, maar stopt er na iets van 15 sec weer mee. Mn dealer d8t, te weinig zuurstof in het mengsel. Dus hij lucht door mn bezinetoevoer geblazen met zo druk-ding, en ja hoor hij deed het weer even, maar daarna niet meer. Luchtfilter gechecked, maar nee. Daar was alles ook ok.
Het was al laat in de middag en hij was eigenlijk al gesloten, dus na een dik uur kloten gaf hij me maar een leenscoot mee (atlantis wave) en gaat hij maandag weer verder.
Hebben jullie enig idee wat er aan de hand is???????
Ik d8t zelf aan het feit dat ik vaak bij verschillende benzinestations tank, dat er gewoon een vuiltje in mn tank is gekomen ofzo. Verder weet ik het ook niet. En erger, mn dealer ook niet.
Please help!!!!

Mzzls, Joris
 
Advertisement - register to remove this

Carter kap zit idd ERG vast.. flink vrotten en eens schroevendraaier doet wonderen.. de problemen die jij hebt had ik dus ook.. laat ff horen als je erachter bent wat het is

Btw.. blijven kicken tot je erbij neervalt helpt meestal wel.. het ligt waarschijnlijk aan je carb.. als je nu gaat rijden moet je dus ff je digi temp meter (heb je die?) in de gaten houden.. als ie te heet word is het foute boel :eek:
 
Last edited:
mn dealer zat wel ff te klote met het vastdraaien van die schroefies van mn carb dus zou het kunnnen zijn dat die dan gewoon niet goed vast zit?!?!?!
dan zou het wel een erg Kwalitatief Uitermate Teleurstellende dealer zijn!!
 
Originally posted by Freezerator
maybe zuigt ie valse lucht aan bij je spruitstuk omdat je dat los heb gehaald

deze vat ik ff niet, ik heb toch niet aan mn spruitstuk gezeten?
of snap ik het niet, zoveel verstand heb ik er ook niet van, dus
 
Als het goed is heeft je dealer je carb van je spruitstuk afgeschroefd.. als dit zo is kan ie hem niet goed vast hebben gezet.. of heeft ie het spruitstuk er ook helemaal afgehad? Dus ook die rare boutje los
 
Originally posted by Wimo
Als het goed is heeft je dealer je carb van je spruitstuk afgeschroefd.. als dit zo is kan ie hem niet goed vast hebben gezet.. of heeft ie het spruitstuk er ook helemaal afgehad? Dus ook die rare boutje los

dus het zou allemaal aan het feit kennen liggen dat hij die schoefjes niet goed vast gedraaid heeft?
wat een kneus zeg, die dealer
 
Originally posted by Wimo
Dus ook die rare boutje los
rare boutje? das waarschijnlijk breekboutje, ook jij wimo hebt dus misschien wel een membraanplaatje erin
carb2.jpg


misschien is dat wel het probleem?
 
Originally posted by Boeie
rare boutje? das waarschijnlijk breekboutje, ook jij wimo hebt dus misschien wel een membraanplaatje erin
carb2.jpg


misschien is dat wel het probleem?

ik weet het niet, maar ik denk nu eigenlijk wel dat mn carb gewoon niet goed vast zit of iig dat daar de fout zit want hij had mn bougie gechecked en die deed het gewoon nog en hij was niet vettig!!!!
 
keeeeeee dan

mn probleem = opgelost!!
dr zat een een of ander zekeringetje van mn olie, (bij mn krukas ofzo zei die, kweet ooknie) los waardoor die geen benzine aanzoog maar lucht! das een beetje jammer want op lucht reed ie blijkbaar niet :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
maar nou is alles weer ok
en ik heb gister, 11 sept, mn varioring druit gehaald
plaatje bij mn carb zit er niet, bestaat niet
maar dr zit wel een plaatje bij mn luchtfilter zei mn dealer, die heb ik laten zitten
mn top ligt nu zo rond de 80 dus das wel ff beters dan
en hij trekt nu, vanzelfsprekend, lekker door zonder dippies :!

iig bedankt voor alle tips enzo

mzzls
piaggioboy

9||6 piaggio 9||6
 
Originally posted by dj_gek_maken
hey bier heb je ook dat plaatje weg gehaald bij je luchtfilter kant? mischien dat ie te weinig lucht krijgt.

Bij de meeste normale setups gewoon laten zitten, Bier heeft trouwens een Mc^3, daar zit naar mijn weten dezelfde filter op als een Runner, dus gaat jouw verhaal niet op... Waarom zou een scoot opeens te weinig lucht krijgen als je alleen de varioring verwijderd?

Greetz.
 
Re: keeeeeee dan

Originally posted by Bier
dr zat een een of ander zekeringetje van mn olie, (bij mn krukas ofzo zei die, kweet ooknie) los waardoor die geen benzine aanzoog maar lucht!

Dus een zekeringetje van je OLIE zat los, waardoor hij geen BENZINE aanzoog??? Snap ik niet, maarjah...

Greetz.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top