vaag probleempje...

Joene

Fuck me I'm rich
Ok, het zit zo: ik heb een tijdje geleden een tweedehandse speedfight (7000 km, bwj. '99, helemaal std, alleen varioring eruit, zijbuisje dus nog op de uitlaat, luchtfilter beetje opgeboord) gekocht. Er was een ophangpunt voor de uitlaat afgebroken dus ik heb het blok eronderuit gehaald en naar een lasser gebracht... het blok heb ik een paar dagen geleden teruggekregen en er weer opgezet...

Toen ben ik een stukje gaan rijden... Hij startte meteen en loopt goed stationair. Als ik met koude motor wegrijdt, gaat dit gewoon, maar niet echt super, de scooter trilt veel.... dan bij ongeveer 20 km/h begint ie te haperen en te sputteren en komen er wat plofjes uit de uitlaat. Hij rijdt steeds langzamer en slaat dan af. Als je het gas vol opendraait slaat ie meteen af, maar met gas half open kun je ongeveer 200 m. rijden en daarna slaat ie nog af. Ik heb toen de bougie eruit gedraaid, deze was pikzwart. Ik dacht dus: te grote sproeier... Ik wist niet wat voor sproeier erin zat maar ik kwam vandaag toevallig langs een brommerzaak en heb een sproeier maat 78 gekocht, op de gok. Deze heb ik er vanmiddag ingezet en wat denk je dat erin zat?? 50 (!!!)... Ik heb toch maar die 78 erin gezet om te testen of ie dan beter reed. Toen ik hem startte sloeg ie even aan en sloeg daarna meteen af, ik kreeg em ook niet meer opnieuw gestart.. waarschijnlijk verzopen dus. Ik heb m'n luchtschroef 1,5 slag open en een beetje mee geëxperimenteerd en ook stationairschroef afgesteld... Wie weet er iets over dit sproeierprobleem? 50 kan toch niet te groot zijn? En weet iemand misschien ook waardoor m'n scoot zo erg trilt bij het wegrijden?

Alvast bedankt...
mzzl
 
Advertisement - register to remove this

sproeier 50 hoort als je alleen je varioring eruit heb!! maar al sje luchtfilter is opgeboord weet ik het niet, pak een sproeier van 6 a 8 maten groter, du s iets van een 56,58 of misschien 60
 
Originally posted by bond007:
hm, 50 is idd heeel klein, misschien eens een andere bougie proberen?
en dan schokken, is dat niet de koppeling die gaar is
ik had al een nieuwe bougie erin gedaan, dit hielp niks... de koppeling lijkt me sterk... een originele koppeling zal na 7000 km toch niet versleten zijn... wel een goede smoes voor m'n ouders om ff een Hebo-koppelingetje te halen
wink.gif
 
Originally posted by Metal:
sproeier 50 hoort als je alleen je varioring eruit heb
nou, mijn varioring is er iig uit en ook alle andere begrenzers op een speedfight, behalve het zijbuisje op de uitlaat, die zit er nog op, maar deze haal ik er nog af en laat ik dicht lassen.
 
Originally posted by SpeedfightFreak2001:
Originally posted by bond007:
hm, 50 is idd heeel klein, misschien eens een andere bougie proberen?
en dan schokken, is dat niet de koppeling die gaar is
wel een goede smoes voor m'n ouders om ff een Hebo-koppelingetje te halen
wink.gif



Nah, van een koppeling ga je nie harder rijden, dus waarom zou het zoiezo niet mogen van je ouders. Hard trekken mag toch wel?
 
Heb je tijdens het lassen je ontsteking eraf gehaalt??? Het kan namelijk dat tijdens het lassen je ontsteking mol is geworden. Je moet namelijk ook als je bij ons op school moet (punt) lassen je horloge en gsm wegleggen omdat die anders kapot kunnen gaan. Doordat er een sterk magnetisch velt ontstaat of door inductie ofzo iets.
Correct me if i'm wrong!
 
Originally posted by Tim_b:
Heb je tijdens het lassen je ontsteking eraf gehaalt??? Het kan namelijk dat tijdens het lassen je ontsteking mol is geworden.
euhm, je bedoelt de cdi enzo?
ja, ik heb gewoon het blok er helemaal afgehaalt, en zo helemaal 'kaal', dus alleen het carter met de cilinder en de carb, naar de lasser gebracht...
ik denk dat dit het niet is want dat het uitlaatophangpunt afbreekt komt vaker voor bij peugeots... ik ken iemand en daar hebben ze dat gewoon gelast met zijn scooter gewoon nog in elkaar en alle zooi er nog op... alleen de uitlaat en het wiel en de waterpomp eraf omdat dat bij het lassen in de weg zit... bij hem is alles gewoon nog in orde....
 
Originally posted by Zeeuw:
Nah, van een koppeling ga je nie harder rijden, dus waarom zou het zoiezo niet mogen van je ouders. Hard trekken mag toch wel?
ja ok, daar heb je gelijk in... maar ik mag er ook wel wat aan doen van m'n ouders, maar ze hebben het 'liever niet'....
 
Originally posted by Tim_b:
Heb je tijdens het lassen je ontsteking eraf gehaalt??? Het kan namelijk dat tijdens het lassen je ontsteking mol is geworden. Je moet namelijk ook als je bij ons op school moet (punt) lassen je horloge en gsm wegleggen omdat die anders kapot kunnen gaan. Doordat er een sterk magnetisch velt ontstaat of door inductie ofzo iets.
Correct me if i'm wrong!

Velt met DT ja...
smile.gif


Maaruh het lijkt me nogal logsich dat je je uitlaat effe demonteert als je gaat lassen... Anders las je zo moeilijk...

SvR
 
De ontsteking zit achter de waterpomp (lc) het luchtrooster&schoepenrad (ac).
Als je het hele carter aan de rechterkant niet leeg hebt gehaald zou het heel goed kunnen dat je ontsteking stuk is.

Standaard zit er in bijna alle Peugeot's sproeier 50 volgens mij.
Ik rij er nu ook nog mee, alles standaard, alleen variobegrenzer eruit.

Owja, test even of je bougie nog goed vonkt door 'm uit je cilinder te draaien en tegen het frame te houden en te starten. (Wel oppassen dat je geen schok krijgt, dit is geen fijn gevoel
smile.gif
)

[This message has been edited by Ogre (edited 16 May 2001).]
 
ok, maar niemand die het weet???

onsteking kapot zal het niet zijn, iig heeel onwaarschijnlijk omdat bij bijna alle peugeots dat ophangpunt afbreekt als ie op z'n rechterkant valt en dat wordt dan gewoon gelast zonder alles eraf te halen (alleen wat in de weg zit) en geen problemen daarna....bougie vonkt ook nog goed... je kan ongeveer vonken van bijna een cm krijgen...dat is toch goed dan???

ik probeer wel ff sproeier 66 ofzo en dan hopen dat ie het wel goed doet...

weet iemand anders misschien wat dat trillen veroorzaakt bij het wegrijden, koppeling is niet gaar.......

[This message has been edited by SpeedfightFreak2001 (edited 17 May 2001).]
 
Back
Top