v snaar wil maar niet naar de top van vario

DanieLL.05

Member
goededag,

setup
70cc (goedkope troep zonder naam)
21mm dellortorto carb
4g rollers
mezoly vario
gele malossi drukveer.

Nu wilt mijn riem niet op het bovenste punt komen van mijn vario, ik gok zelf dat ik hierdoor nog makkelijk 10-15 kmpu kan pakken.
Ik heb al geprobeer 6 grams rollers, dit helpt een klein beetje (ong 0.5mm) maar meer dan dat wilt hij ook niet.
De snaar heb ik gechecked voor dikte. deze zou in theorie op het bovenste punt moeten komen als de platen bij elkaar zijn.

Nu weet ik zelf even niet meer waar ik het zoeken moet.
alvast bedankt
 

Attachments

  • IMG_20231130_162153.jpg
    IMG_20231130_162153.jpg
    80.7 KB · Views: 12
Advertisement - register to remove this

Origineele veer kan na 18 jaar zijn kracht verloren hebben ....
Rollen kunnen ook vlakke kanten hebben waardoor de Vario blijft hangen.
Kan zoveel zijn , advies is de gehele boel open te maken / controleren , vaak vind je het probleem ,
 
Hoeveel shim ringen zitten er tussen?
geen shims.
Post automatically merged:

Origineele veer kan na 18 jaar zijn kracht verloren hebben ....
Rollen kunnen ook vlakke kanten hebben waardoor de Vario blijft hangen.
Kan zoveel zijn , advies is de gehele boel open te maken / controleren , vaak vind je het probleem ,
alles heb ik net nog opengemaakt, rollers zijn gloednieuw, en de veer was 1 jaar geleden nog nieuw, is alleen een gele ingezet na een halfjaar gebruik.
 
kleine bump, heb nogsteeds namelijk geen oplossing gevonden. :c
Wat heb je inmiddels getest behalve die 6g rollen?
En hoe weet je zo zeker dat de snaar theoretisch boven in moet komen?
Stomme vraag maar je hebt wel de varioring eruit he?
En geen prop in je uitlaat neem ik aan
Ook geen shims achter je kickstart rondsel of iets anders waardoor de vario niet helemaal open gaat?
Alles ff schoonmaken met remmenreiniger en koppelingsegmenten ff opschuren kan nooit kwaad verder als het toch al open is.
En helemaal tot het uiterste ga je ook niet komen. Moet je niet willen ook want als je snaar eroverheen klapt is alles kapot ook
 
Wat heb je inmiddels getest behalve die 6g rollen?
En hoe weet je zo zeker dat de snaar theoretisch boven in moet komen?
Stomme vraag maar je hebt wel de varioring eruit he?
En geen prop in je uitlaat neem ik aan
Ook geen shims achter je kickstart rondsel of iets anders waardoor de vario niet helemaal open gaat?
Alles ff schoonmaken met remmenreiniger en koppelingsegmenten ff opschuren kan nooit kwaad verder als het toch al open is.
En helemaal tot het uiterste ga je ook niet komen. Moet je niet willen ook want als je snaar eroverheen klapt is alles kapot ook
erg late reactie van mij maar goed, mijn excuus.
ik heb roller geprobeer van 4-8g
ik heb geprobeert om shims te gebruiken maar dit verslechterde het.
vario ringen zijn eruit en uitlaat prop ook.
ik weet dat hij niet boven komt omdat ik teken met een stift en dan ga rijden, als je snaar dan over de stift gaat dan vervaagd het.
voor de rest weet ik zo ff niet wat ik moet doen naast mijn drukveer verslappen. alleen als ik dat doe komt hij totaal niet in zijn toeren.
 
Ook al heb je een Flut Vario van 2 x Niks ... met de juiste Rollen hoort de snaar Bovenin te komen .
Doe eens de Viltstift test .
Zoals eerder aangegeven : als de drukveer te zwaar is , heeft de Vsnaar de kracht niet om boven in te komen .
 
Back
Top