V-Snaar geknapt

Mustoz

New Member
Sinds kort heb ik een scooter en heb er zo een 2 maanden mee gereden.
Vandaag was ik gaan tanken en op mijn terugrit naar huis hoorde ik wat geratel en kon ik wel gas geven maar de scooter ging niet vooruit. ( hij maakte wel toeren)

Thuis aangekomen even gekeken nu blijkt dat mijn V-snaar is geknapt. nou is mijn vraag de V-snaar vervangen zal geen probleem zijn maar moet ik nog ergens anders rekening mee houden of andere onderdelen vervangen buiten de V-Snaar.
 
Advertisement - register to remove this

Inmiddels heb ik de V snaar vervangen. de scooter start maar loopt erg ruw, als de scooter op de standaard staat en je geeft gas dan neemt die het gas maar op het moment dat je hem van de standaard af haalt en de band raakt de grond aan neemt de scooter geen gas en valt zelfs soms uit.

Waar kan dit me te maken hebben?
 
Mustoz, de verbinding tussen mijn glazen bol en jouw scooter "kan niet tot stand worden gebracht" staat er in mijn bol.;)
kun je ons eerst eens meer vertellen over die scooter "die jij nu ongeveer twee maanden rijdt"?
merk/type/kilometerstand/tweetakt of viertakt/euroHoeveel/staat van onderhoud (slecht, als je gaat rijden met een snaar die na twee maanden rijden knapt)
zonder verdere info kun jij beter zelf "even" het forum afstruinen dan dat wij wilde aannames gaan doen wat het allemaal kan zijn..
 
@C-Row ja, het is de eerste dat ik actief ben op een forum als deze!
Ik heb de scooter sinds juli. Het is een Znen Grace (ZN50QT-56) 9800 als het goed is een viertakt. (er stond een sticker op met 98 tanken, dit wordt ook gedaan) dus ik neem aan dat het een euro 98. Volgend was voor de koop dus op 8400 de laatste grote beurt geweest zijn.
 
nee, de milieuklassen voor scooters lopen op zijn hoogst tot 5 nu, heb je er ook een bouwjaar bij? dan kunnen we dat ongeveer inschatten.
voorbeeld: mijn Kymco Agility uit 2019 is Euro4, die heeft een carburateur die elektronisch wordt "gecorrigeerd" met extra lucht via twee losse elektrische klepjes, die worden aangestuurd door een ECU.
98 tanken doe je alvast goed!
 
Nee eigenlijk niet, direct gestopt en er mee verder gaan lopen. Ik heb nog even goed gekeken. De deksel eraf gehaald en de v snaar losgehaald. De vario rollen zaten er niet helemaal goed op. De scooter loopt nu goed en rijdt ook weer goed. @C-Row toch bedankt voor het meedenken!
 
Back
Top