Misschien een hele stomme vraag, maar de plus is geschakeld?Het makkelijkste is inderdaad op je accu met een zekering , maar ik zou hem op de geschakelde plus van je accu doen , en daar dan eventueel een zekering tussen zetten. Kan hij ook je accu niet leeg trekken , is en blijft een omvormer , die ook minimaal gebruikt als er niets inzit.
Ik dacht aan zoiets?je moet een usb adapter hebben van 12 volt , je kan hem ook van de pluspool van je knipperlicht afhalen bijvoorbeeld , deze zit ook geschakeld over je contact slot
Wss de zwarte, mijn Iva 2016 (non retro) iig wel.Helaas heb ik geen schema van een Iva anders kon ik je vertelen welke kleur draad de geschakelde plus bij je contactslot heeft.
Maar met een testlampje of een multimeter ben je daar zo achter.
Of kijk eens in de gebruikershandleiding van deze scooter, mocht je die nog in bezit hebben, soms vindt je daarin het elektrische schema.
Nee ik heb inderdaad zo'n brede iva. Wit. Old school!Wss de zwarte, mijn Iva 2016 (non retro) iig wel.
Ben inmiddels 3 van de 3 china scooters tegen gekomen die dat hebben.
Ja ik heb zelf de Usb ook over de geschakelde plus, maar de TS vraagt om een makkelijke optie.
Schakelaar, zekering en lader is 4 kabelschoentjes en een gaatje boren in de buddybak(er vanuitgaande dat de accu niet al in de buddybak zit) voor de kabel.
Letterlijk 15 min gestructureerd werk.
Voorkap eraf en geschakelde plus op contactslot ontleden en al dan niet netjes solderen zijn we 2 uur verder als leek.
Heeft de ts nou trouwens een Iva Retro, zon brede old school style scooter of gewoon zon Iva Peugeot vclic kloon?
Misschien een hele stomme vraag, maar de plus is geschakeld?
Dan zou ik een klein beetje mantel weg moeten halen en dan daar vast maken.
Maar maakt de voltage van de usb stekker nog wat uit?
Dankjewel voor je antwoord.
Dus als ik hem aansluit op de plus van de accu dan is het goed?Werkt zelfde bij als een auto / auto radio.
Je hebt een live plus vanuit de accu die altijd spanning geeft. (word ook gebruikt voor het geheugen van de auto radio vast te houden.
Maar de meeste dingen op je scooter zit vast aan de geschakelde plus.. Daarmee zet je alles uit van je scooter.
Dat noemen ze de live plus , als je dat doet vergeet dan niet , om ook een zekering ertussen te zetten.Dus als ik hem aansluit op de plus van de accu dan is het goed?
Ja een schakelaartje is een uit en aan knopje. Om sluipverbruik uit te sluiten.Dank jullie voor de antwoorden. @trabiarie ik weet nu in ieder geval wat de live plus is. Dankje.
Dan denk ik dat ik een beetje mantel weg haal van de puls met daartussen een zekering.
En met schakel bedoelen jullie een aan/ uit knop?
Paar jaar geleden deed ik het makkelijk zelf. Maar helaas door wat hersen beschadiging is mijn korte/ lange termijn beschadigd. Ik weet gewoon niet veel meer en dat stemt me erg droevig.
Dankjewel. Doet me goed.Ja een schakelaartje is een uit en aan knopje. Om sluipverbruik uit te sluiten.
En wat klote om te horen… je kan hier alles vragen wij helpen je graag!
Ja je kunt je min ook ergens op het chasis aansluiten. Zorg wel even dat het stukje waar je de min aansluit vrij is van lak zodat je goed metaal op metaal contact hebt. Maar de min op de accu is ook geen probleem natuurlijk, en als je daar ook je + kabel vandaan haalt is het misschien wel makkelijker meteen een - kabel mee te nemen.Dankjewel. Doet me goed.
Die zwarte was gewoon min hé? Op het chassis bijvoorbeeld
Dus als ik hem aansluit op de plus van de accu dan is het goed?
Maar wat is een live plus?
Er zit wel een accu in waar de plus en min vast klikken met een "speaker" schoentje. Dus niet met 2 schroeven.