USA vs IRAK

Status
Not open for further replies.

Dimer

De Bonke
Waarschijnlijk gaan de VS half februari beginnen met militaire acties tegen Irak. Is dit terecht of onterecht? Wat vind iedereen daar nou van?
 
Advertisement - register to remove this

Tsja, ze zullen het vast niet alleen voor de olie doen, dat zouden andere landen echt niet tolereren. Ik denk dat ze wel degelijk abc- wapens hebben. Ook doen ze steeds moeilijker tegen wapen inspecteurs. En Sadam heeft al een mooie reis geboekt naar een land ergens in Afrika, maar we zien het wel
 
heb er eigenlijk niet echt een goede mening over..

militaire acties is nooit goed...

maar nog... als die mafkezen daar kern bommen hebben
ben ik ook wel weer blij dat amerika ingrijpt..

dus ja... :/
 
Vs vs. Irak

Ik vind het terecht zolang het maar op een eerlijke manier gebeurd. Niet dat er straks na deze oorlog weer een irak-tribunaal opgericht moet worden voor oorlogsmisdaden. Tuurlijk vallen er bij oorlog slachtoffers. En moet er soms een duidelijke statement gezet worden. Maar onnodige slachtoffers is het zelfde als zinloos geweld. Zinloos dus. Ik vind het terecht omdat Irak nu eenmaal moet gaan accepteren dat het zich aan bepaalde regels moet houden net als andere landen. Een wapenverbod is een wapenverbod. En om dan stiekem raketten te gaan verstoppen voor een evt. oorlog vind ik een totaal verkeerde instelling. Op die manier bereiken we nooit wereldvrede. En als oorlog de enige manier is om terrorisme tegen te gaan en op de lange duur wereldvrede te realiseren. Dan moet dat maar, we moeten alleen met zijn allen bidden dat het geen kernoorlog wordt, maar een gewoon strategische oorlog waarbij alleen strategische doelen worden aangevallen. En er geen onschuldige slachtoffers vallen. En dat wij er in Europa hopelijk niet al teveel van merken.

Groetjes Jp.
 
Onschuldige burgers worden gedood en tig andere dictatoriale regimes worden niet aangepakt... Ik vind het scheef :(

Enne massavernietigingswapens mogen niet worden gebruikt heh, das niet eerlijk volgens Boesboes... Maar wat gebruikten onze vriendjes de Amerikanen in Afghanistan? Het antwoord is aan u.
 
Street Master, niet aanvallend bedoelt hoor :), maar ik zag je dat je zelf ook niet van Nederlandse afkomst was, en je lijkt mij , mede door dit topic, een Irakees.

Dus ik vraag me af wat jij er nu van vind ? :)
 
haha, ik ben geen Irakees. Ik heb Moluks bloed. Wat ik ervan vind: Amerika heeft Irak voorzien van chemische- biologische wapens (Antrax) om Iran uitteschakelen in de oorlog Irak vs Iran. Irak heeft deze wapens gebruikt en nu wil Amerika ze weer teruggeven. Die Amerikanen zijn erg stom geweest door dit te doen en Saddam aan de macht te helpen. Ik ben benieuwd of Irak nog steeds in het bezit is van deze wapens.... En idd, waarom wordt Irak aangevallen en wordt er niks gezegd over landen zoals Pakistan, Saoedi Arabie enz. waar vrouwen nog steeds gestenigd worden als ze zijn vreemdgegaan. Ow ja.... dat zijn de vrienden van Amerika 8P
Ik weet ook niet of Nederland zich hiermee moet gaan bemoeien in het voordeel van de Amerikanen.
 
Mja die Bush is gewoon een mongool :S hij wil de hele wereld laten zien wat voor leger en bommen ie heeft, dat weten we allemaal toch allang :?

Ik denk dat Clinton het anders had opgelost.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top