This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Uitzending

Die vind je toch nooit, maar deze missie zal nog wel een jaar of 10 duren denk ik. De russen kregen het in 15 jaar niet onder de duim. Ik heb gister nog even die non embedded (schrijf je dat zo? :X) journalist uitzending van Zembla gekeken. Maar wat word defensie daar te kijk gezet zeg :X Gaat helemaal nergens over. Ook heb ik die docu over het KCT in uruzgan van Vic Franke hier op me laptop. Gooi hem vandaag of morgen wel ff online.
 
Nou jullie hebben vast wel de kranten gelezen, ik heb dus gister 1,5 uur in een zwaar vuurcontact gelegen. gelukkig niemand gewond. Maar was echt heftig.
 
Hoezo jaloers, voor hetzelfde geld krijg je een kogel door je kop, nou, echt iets om jaloers op te zijn:X

Dempstertje, ben blij dat je nog heel bent
 
Volgensmij bedoeld hij eerder dat hij erg hard voor heeft getraind om te weten hoe hij in zulke situaties moet handelen maar nooit heeft meegemaakt.
 
Hoezo jaloers, voor hetzelfde geld krijg je een kogel door je kop, nou, echt iets om jaloers op te zijn:X

Dempstertje, ben blij dat je nog heel bent
Ik heb al vaker in dit topic gemeld dat het niet voor iedereen te begrijpen is.. Dempster verteld verder ook niet of dat hij het indrukwekkend of juist eng vond dus daar kan ik ook niets uit afleiden. Ik zeg voor mezelf dat ik dat gewoon nog een keer mee wilde maken. Maar ik heb ook genoeg mensen gehoord die het meegemaakt hebben en die zeggen dat het voor hun nooit meer hoeft. Blijft een lang verhaal en ieders gevoel is daar anders over. Ik loop nu al 2 jaar met wapens rond en train contactdrills totdat ik erbij neerval. Maar ik heb alleen nog maar patronen af mogen vuren op een schietschijf. Maar daar train je niet voor..

Aan de andere kant begrijp ik jou reactie heel erg goed. Blij dat er niks gebeurd is, weer een bewijs dat wij als defensie, landmacht, luchtmobiel, enz goed getrained zijn
 
Ja ok, daar geef ik je wel gelijk in, lijkt me ook frustrerend als je je training niet kun toepassen, maar echt jaloers zou ik persoonlijk niet zijn op een vuurgevecht.
Maar ik denk je zoiets als dit pas echt begrijpt als je eenmaal zelf in het leger zit.

Het leger is er om zijn taak uit te voeren, de regio te beschermen. Dat je dan beschoten word door die idioten lijkt me dan iets wat je het liefst zo min mogelijk meemaakt.

IIg veel respect voor jullie, dat jullie dit ondernemen en aandurven
 
Zo min mogelijk wel, maar daar 4 maanden fuckedup alert rondlopen en er gebeurt niks is erg frustrerend
 
ik snap chryston, precies, hij wil gewoon van zichzelf weten of hij reageert hoe geleerd is. of dicht klapt, wat ook gebeurd. ik heb het zelf gezien bij de grootste en stoerste gasten. Het geeft in ieder geval een enorme adrenaline kick. Ik voelde opeens helemaal niets meer van me 30 kilo zware uitrusting. ik ben ongeveer 1,5 uur bevuurd. Maar geen echte angst gevoeld. Maar het was echt een kick! Maar ik heb het nu meegemaakt. dus het hoeft niet echt meer. Maar ben zeker ook niet bang om het nog een keer mee te maken. Dan zal ik weer alles geven wat ik in me heb. Om me maten te beschermen!
 
Nou kom dus net terug van patrouille, en ik was onder de patrouille jarig. Dus had taart meegenomen. Stonden we ergens lekker. taart te vreten. Worden we beschoten met rpk's (zware versie van de ak). Maar mortieren op geflikkerd en konden weer verder met taart eten. Wel grappig hoe snel je went aan zulk soort situaties
 
Ohh jah en joshua, voor jou beeldvorming van de vorige tic. De tic van het kct(vic franke), was een stuk rustiger. Wij hebben in totaal zo rond de 22 rpgs gehad die langs ons vlogen. Zijn 360 graden omsingeld en gevecht ging soms heel close (10 meter). dit ging 1,5 uur in zware intensiteit door dus geen pauzes. en waren na 2,5 uur eindelijk terug op onze terugval locatie.
 
Nja bij die docu (zonder de kct te beledigen) zie je ook helemaal niets, alleen dat hun zn magazijn leegknallen. Geen inslagen enzo. Nou is het niks voor de kct om toneel te spelen maar toch.

10 meter is wel heel erg close.. 360 omsingeld is ook behoorlijk freaky.. Mja ik snap dat je het na een maand of 3 wel gezien hebt..