This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Uitzending


Piloot bij de luchtmacht wou ik echt ook heeeeel graag worden. Maar ouders wouden niet, en sowieso zijn m'n ogen niet perfect.
Een vriend van me gaat volgend jaar de ingangsexamen doen, hij wilt F16 piloot worden net als zijn vader, broer en schoonzus . Ik heb filmpjes bij die gast thuis gezien, ECHT MACHTIG!!!!!!!! ZOOOO ongelooflijk vet is dat, gewoon niet normaal meer! Lijkt me echt schitterend, je ziet de hele wereld en het is altijd wat anders.

M'n oom zit ook in het leger al meer dan 10 jaar. (Duitsland) Hij is al best hoog en heeft zo'n 50 man die van hem afhankelijk zijn. Vorig jaar waren die nog naar midden Afrika ergens
 

Is niet voor niets de droombaan van 99% van de jongens he.
Maar waarom wilden je ouders niet dat je eraan begon? Mijne staan er gelukkig voor 100% achter. Zij snappen ook wel waarom ik dit wil en zijn apetrots op me dat ik zo ver heb kunnen komen. Dat ik dan kans heb om uit de lucht te vallen, tsja, dat is dan eenmaal zo. Mocht het ooit zover komen -hoewel die kans vrij beperkt is- dan ben ik tenminste gestorven aan iets dat ik graag deed. Zo zie ik het dan tenminste.
 
@ formula 50

Jah ik ben idd bij de keuring geweest, enz ik moet alleen die aanlegtest nog doen. Maar ik had ook al gezegd dat ik eerst op uitzending moest voordat ik de opleiding in kan voor f16 piloot

Verder ben ik net terug van kaf(kandahar airfield) Dat is echt heerlijk daarzo, je hebt er alles sportschool burgerking enz enz. Ik zit hier in tarin kowt en dat is 1 grote bouwput. dus hier is nog niet zoveel.

@ Aerox terror.
Jah, deze uitzending is gewoon echt kicken en heb al nu meerdere keren, dingen meegemaakt die ik openbaar hier nog niet kan vertellen. verder veel opgeblazen autos hier enzo.

Batterij is op laterz
 
Het is absoluut niet mijn intentie om je aan te vallen. Maar omdat ik dit verhaal, dat 3 bekende van elkaar F16 piloot zijn, nogal curieus vond. En ik daar niet gelijk iets van wilde zeggen zonder dat ik daar argumenten bij had. Heb ik het even gevraagd aan een vlieger hier, dat wereldje is niet zo heel erg groot. En hij had nog nooit gehoord van een vader, zoon en schoonzus die alle 3 piloot waren. Weet je toevallig wat hun callsigns zijn?
 
Dat ik dan kans heb om uit de lucht te vallen, tsja, dat is dan eenmaal zo. Mocht het ooit zover komen -hoewel die kans vrij beperkt is- dan ben ik tenminste gestorven aan iets dat ik graag deed. Zo zie ik het dan tenminste.
Zo denken ze volgens mij stuk voor stuk
Rest in peace, Michael 'Sofac' Donkervoort..
 

Mkay, duidelijk .
 
Gisteravond weer een kleine briefing gehad over situatie in afghanistan. Dat is wel het voordeel dat je op headquarters zit, je krijgt alles mee. Mooi filmpje van een F16 gezien. Een huis bezet door taliban werd aangevallen door een heel bataljon. Je zag sommige muren al helemaal aan gort geschoten door hellfire's en mortieren. Maar kregen die lui er maar niet uit. Toen maar een nederlandse F16 eropaf laten gaan.. Vijf honderd ponder naar binnen, einde oefening voor die lui

Ik ga zondag naar KAF samen met nog een maatje om de generaal te vergezellen Wij blijven tot dinsdag op KAF..

Piloot zit er overigens voor mij niet in. Ik ben als doorgunner afgekeurd op mijn dieptezien. Doorgunner is ongeveer zelfde keuring als loadmaster. Nivo 3 dacht ik, piloot is zelfs nivo 4.
 
Mm, dat is wel zuur. Je kunt ook vlieger bij Marine proberen mischien? Weet niet of die selecties minder zwaar zijn alleen...
 

Het zijn Belgen he Dus weet niet of ze echt contact hebben met Nederlanders
De vader is nu met pensioen, hijs in de 40 ergens. Maar dit is absoluut geen BS.
 
hey chyston ik weet niet of bij jullie wel eens praten over operational awareness maar geef jezelf een klap op je kop dat je op internet neerzet wat je zondag gaat doen..
das wel een domme dieren actie he?!!
dat is gewoon confidential.. (en voor een ieder: niet zeuren hoever het gezocht s dat ze op een scooterforum tog niet kijken) U never know en het hoort gewoon NIET!! eigen veiligheid en andersmans veiligheid!!!

maargoed dat is mijn mening en ik weet waarover ik lul as u know.. doe ermee wat je wilt
verder ales nog bons daar
 
Maak je niet druk Pasqual. Dit staat al uitgebreid op defensie sites en die vluchten staan uitgebreid verteld op teletekst. Vluchten zijn absoluut niet intressant voor die lui omdat zo'n vliegtuig zo hoog vliegt dat ze daar nooit met hun manpads bij kunnen, laat staan met RPG's of KKW Natuurlijk ga ik niets over operationele dingen zeggen, maar deze vlucht staat al meer dan een maand op teletekst en op defensie sites. Dus mochten ze het daar nog niet gelezen hebben, dan weten ze het nu van mij Maar ik begrijp wat je bedoelt, en ik waardeer het dat je me erop wijst

En het gaat nog allemaal top hier. Ik weet niet of het daar al in het nieuws is geweest maar gister weer een boemetje hier, 4km van het kamp. Maar zoals al die andere keren WEER niets van gemerkt.. Gelukkig zat het target niet in de auto waar de svbied dacht dat ie in zou zitten Dus alleen 3 bodyguards en locals gewond..
 
Het zijn Belgen he Dus weet niet of ze echt contact hebben met Nederlanders
De vader is nu met pensioen, hijs in de 40 ergens. Maar dit is absoluut geen BS.
Zie dan mijn post maar als ongeschreven :X Ik dacht dat het over nederlandse vliegers ging. Oprechte excuses. Maar dan nog is het een uitzonderlijk verhaal
 
tja die chryston zit daar chillie billie met al die hoge pietjes, ik zit hier te verrotte van de kou en mag niets zeggen over wat ik doe of wat ik meemaakt, aleen het is hier nu verrekte koud!!!