Uitlaat spuiten

En dus voor geen reet helpt, en bij mij dus altijd de tranen in de ogen doet springen, als ik weer zo verroeste pijp ziet.
Beter gewoon insmeren met olie, of zwarte hittebestendige lak.
 
Maar een pijp roest toch helemaal niet als je hem elke dag inspuit ?
Ik begrij het niet veel werk is het toch niet als je thuiskomt je spuit hem vol wd 40 totdat het er echt afdruipt. Dan wordt hij mooi glanzend.
Mijn uitlaat is nu zo na 4 maanden.


 
dan zeg ik toch blanke lak + veel wd40
en dat dat altijd helpt => met al die pekel roest het zo weg, wd40 of niet.
En ja, ik maak hem altijd goed droog.
 
Wat een onzin, ik doe mij pijp al langere tijd alleen met olie insmeren, nadat hij is geschuurd.
Mooi bruin is die nou.
En dan ga jij nou zeggen dat je persé blanke lak erop moet doen?
Want anders blijft de olie niet zitten?
Alsof olie een hechtgrond van blanke hittebestendige lak nodig heeft, en alsof je pijp niet bruin word van alleen olie?
 
Last edited by a moderator:
Ja ik rij altijd eerst een stuk of dus nadat ik thuis kom. dan pak ik gewoon een goede kwast(die geen haren loslaat haha), 2 takt olie eraan en uitsmeren over een hete uitlaat. werkt perfect. na 2 maanden nog geen enkel roestplekje behalve in de bocht een beetje, kan je moeilijk bij, maar wel mooie verkleuring.
 
ik verwarm de uitlaat altijd voordat ik hem in olie. moet je eens opletten hoe snel die olie erin trekt. dat een aantal keren herhalen en je pijpje blijft erg lang goed.
Dat vind ik dan raar, de verroeste delen van mijn oude uitlaat (waar de lak dus vanaf is) wou de olie juist niet goed opblijven zitten.
Ja ik rij altijd eerst een stuk of dus nadat ik thuis kom. dan pak ik gewoon een goede kwast(die geen haren loslaat haha), 2 takt olie eraan en uitsmeren over een hete uitlaat. werkt perfect. na 2 maanden nog geen enkel roestplekje behalve in de bocht een beetje, kan je moeilijk bij, maar wel mooie verkleuring.
Met een kwast? :?
Dat doe je toch gewoon met een poetsdoek? :p
 
Last edited by a moderator:
Het zal trouwens wss ook wel per olie verschillen of ie makkelijk in je uitlaat wil trekken of niet. Welke olie gebruikte jij, RMD?
 
Last edited by a moderator:
Een vraag, hoop dat iemand het weet: heb mijn uitlaat ingespoten met Kroon Siliconenspray daarna uitgesmeerd en ben gaan rijden.
Nu is het op sommige plaatsen goed opgedroogd maar op andere plaatsen zie je vette vlekken (behoorlijk lelijk) weet iemand hoe ik dit weer fatsoenlijk mooi krijg?
 
Back
Top