Uitlaat spuiten??

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

als k jouw was zou k gewoon de uitlaat met olie een tijdje insmeren dan meteen die blanke lak troep eroverheen te spuiten... :X
meestal gaat onder die blanke lak laag gewoon de roest verder op de plekken waar de lak ontbreekt..
bij olie overheen trekt het in en krijgt het eigenlijk weer een laklaagje erop, zoals de originele...
 
Olie erop -> Huub huub, barbatruuk -> Nieuwe laklaag?

Olie trekt in het metaal als het heet wordt, wat een bepaalde kleur geeft. Hier vervolgens blanke lak over spuiten lijkt me weinig effect hebben.

Denk dat je het best gewoon uit uitlaat even schoon-schuurt, vooral roestplekken. Als hij weer mooi is, dan blanke lak erop.
 
gewoon goed schuren met niet al te grofe korrel,
maar zeker geen olie eerst op je uitlaat en die in laten werken want dan kun je er donder op zeggen dat daarna je blanke lak niet goed hecht..
mijn ervaring met die motip lak is: als je vaak korte stukjes rijd wil het best,
maar rijd je dagelijks 10 km+ dan zal al vrij snel met name in de bochten van de uitlaat de blanke lak troebel worden en gaan bladderen.. maar goed dat is mijn ervaring ermee..miss iemand anders andere ervaringen?? :p
 
Oke maar ik gebruik het voor dagelijks vervoer elke dag wel 20 km, maar het is nu niet zo erg heb de uitlaat pas 1 maand en alleen onder waterpomphuis is het een beetje er vanaf.
Dus gewoon een beetje opschuren en dan een dikke laag Motip er over spuiten?
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top