Uitlaat spuiten

Joopy

Well-Known Member
Omdat mijn Yasuni Z uitlaat helemaal veroest is door de pekel die er op de weg ligt was ik er over aan het denken om mijn uitlaat te spuiten. Maar nu wou ik weten wat daar allemaal voor mogelijk is, zoals kun je je uitlaat ook flip-flop/kameleon spuiten? Of gaat dat niet omdat hij te warm word dan?
 
Advertisement - register to remove this

En ik zou als ik jou was ermee wachten totdat er niet meer gestrooid word. Gewoon na iedere rit effe een handoekje er overheen doen zodat alle pekel eraf is. Doe ik ook. En als extratje spuit ik hem ook iedere keer voordat ik aanrij in met WD-40, krijg je de pekel er een stuk makkelijker af.
 
Waarom niet gewoon opschuren tot blank ijzer, en dan goed in de olie zetten, en vlammen maar.
Tenzij je het erg vind dat de lasnaden niet meer te zien zijn..

Of je spuit hem idd, maar vaak word dat echt niet mooi, vooral niet bij een Yasuni.
Dan heb je zo zwarte Yasuni, ik vind dat persoonlijk echt lelijk.
En dan heb je ook nog van die mensen die hem zilver ofzo spuiten.
Verder heb je wel veel hittebestendige lakken, maar geen kameleon lak waar jij het over hebt.

De hittebestendige lakken van Motip, heb je in de kleuren:

Donker Antraciet.
Zwart.
Zilver.
Wit.
Antraciet.
Beige.
Grijs.
Rood.
 
Waarom niet gewoon opschuren tot blank ijzer, en dan goed in de olie zetten, en vlammen maar.
Tenzij je het erg vind dat de lasnaden niet meer te zien zijn..

Of je spuit hem idd, maar vaak word dat echt niet mooi, vooral niet bij een Yasuni.
Dan heb je zo zwarte Yasuni, ik vind dat persoonlijk echt lelijk.
En dan heb je ook nog van die mensen die hem zilver ofzo spuiten.
Verder heb je wel veel hittebestendige lakken, maar geen kameleon lak waar jij het over hebt.

De hittebestendige lakken van Motip, heb je in de kleuren:

Donker Antraciet.
Zwart.
Zilver.
Wit.
Antraciet.
Beige.
Grijs.
Rood.

Omdat het dan voor kapot gaat roesten als je het puur blank laat.
 
Als jij het blank laat, en in de olie zet, en even een stukje rijd is dit zelfs beter dan hittebestendige lak.
Mits je het onderhoud.
Als je hem bijvoorbeeld zwart spuit, heb je over een half jaar weer roest.
Tenzij jij je uitlaat dan alsnog insmeert met olie? Want dat gaat lekker wit uitslaan en dan ziet die pijp er helemaal niet meer uit.

Of bedoelde je niet dat je pijp wegroest als je hem schuurt en weg legt? :rolleyes:
 
Ik weet niet hoor, maar als ik mijn uitlaat inolie en heb een stuk gereden is het vooral in de bocht al allemaal eraf gebrand hoor :?
 
Als jij het blank laat, en in de olie zet, en even een stukje rijd is dit zelfs beter dan hittebestendige lak.
Mits je het onderhoud.
Als je hem bijvoorbeeld zwart spuit, heb je over een half jaar weer roest.
Tenzij jij je uitlaat dan alsnog insmeert met olie? Want dat gaat lekker wit uitslaan en dan ziet die pijp er helemaal niet meer uit.

Of bedoelde je niet dat je pijp wegroest als je hem schuurt en weg legt? :rolleyes:

Jij zei, opschuren tot blank metaal, en doen inolien.

Dan roest de uitlaat gewoon vanonder je kont weg.
 
Dat is ook de bedoeling, dat het erin brand.
Dan is je pijp ook gelijk wat bruiner.
En als je dit eens per week/2 weken even herhaalt, dan blijft je pijp gewoon goed.
Verder zou je ook nog 'wat dikker' kunnen smeren, en gebruik wel semi of vol synthetische olie.
Geen Halfords troep oid.

Maat van mij heeft ze bocht ingetaped met hitteband.
Dit haalt hij eens per 2 weken even los, smeert er olie op, rijd een km of 5, en gooit die band er weer omheen.
Hij heeft dat ding nu 6 maanden, en nog geen spikkeltje roest op die pijp.
Ligt er natuurlijk ook aan of jij het bijhoud.

Een keertje olie smeren en het dan zo laten helpt natuurlijk niet, en dat is hetzelfde met het spuiten ervan.
Dat laat je meestal zo, omdat je niet constant je uitlaat eronderuit haalt om hem bij te spuiten, en dan gaat het weer roesten.
 
Jij zei, opschuren tot blank metaal, en doen inolien.

Dan roest de uitlaat gewoon vanonder je kont weg.

Wel lezen, voordat je een reactie geeft. ;)
Als je hem zo weg legt wel ja, maar als je de olie inbrand niet.
Is in feite hetzelfde als je uitlaat inspuiten met WD40, dan doen ook veel mensen.
En toch is gewoon even een sponsje pakken en hem insmeren met olie de beste oplossing om je pijp netjes te houden.
Mocht het bij jou wel weg roesten, doe je gewoon iets fout.
 
Juist, de uitlaat moet je gwn onderhouden, dan roest het niet.

Mijn malossi replica smeerde ik bijna elke dag in met olie na het rijden. Zat geen reet roest op.
 
Elke dag?
Dan houd je wel heel veel van je uitlaatje.
Eens per week volstaat prima, ik doe het al ruim 2 jaar zo, en 2 kameraden van mij ook.
Werkt prima.
Heb 1 keer een uitlaat zwart gespoten, en na 3 maanden kon ik weer beginnen met schuren.
En het zag er niet uit, zo zwarte Yasuni R.
 
Ik hield van mijn hele scooter, elke dag na school of weet ik veel wat.

Doekje met wat olie erop en insmeren. Zeker na regen etc, eerst de smerige zooi eraf en dan de olie.
 
Mijn yasuni Z ook elke dag spuit ik er wd40 op als de uitlaat goed warm is hij wordt echt mooi bruin en als je de wd40 erop laat glanzend en geen roest of nog maar oranje.
 
maar ik snap nog steeds niet hoe je ,je uitlaat zo blauw glimmend laat schijnen , met welk product gebeurt dat dan en hoe ?

kan iemand me dat laten weten aub ?

mvg
 
Polijsten inderdaad, wel een helse klus als je het mij vraagt.
Maar als je het goed doet, zeker het resultaat waard!
Moet je overigens wel van houden, want sommige zien toch liever een bruine pijp.
Ook komt bij polijsten kijken dat het moeilijk is te onderhouden en beschermen tegen roest.
Nou is het polijsten op zich een hele goede bescherming, maar dat is eenmalig.
Dus zal je na een half jaar met een verroeste bocht zitten, ipv een blauw.
Kan je er natuurlijk wel voor kiezen eens per half jaar even je bocht opnieuw te polijsten.
 
uitlaat helemaal kaal maken, daarna de lasnaden nabranden met een brandertje en daarna in de olie zetten. (Owatrol) wordt je uitlaat weer als nieuw.
 
Een blank geschuurde pijp, met of zonder olie, word vanzelf bruin door de hitte.
De olie is gewoon een extra bescherm laagje, die je pijp nog bruiner maakt.
Omdat het erin brand.
 
Back
Top