Uitlaat Poedercoaten / Powdercoaten

[C]hristian

Well-Known Member
Ik dacht er over na om mijn uitlaat te laten poedercoaten
maar ik weet niet of het mogelijk is.
Of dat ze met poedercoat in een bad gaan voor de voorbehandeling en daarmee de binnenkant van de uitlaat kapot maken?
kan iemand mij hier bij helpen?
Mvg Christian
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik denk juist wel...

Maar het zal idd niet 100% altijd blijven zitten..
Maar het word juist hard als het verhit word.

En word er idd opgespoten
 
powdercoat kan echt niet tegen hitte... men achtervelgje brokkelt zelfs al af van de hitte van het remmen alleen... na het rijden lijkt het wel of de lak kookt.
 
En hoeveel rij je met je scooter als ik vragen mag?
ik heb voor en achter velg ook gepoedercoat en de lak zit er nog helemaal strak op. en ik gebruik um voor dagelijks gebruik dus rij er genoeg mee
 
waarom zou je je standaar aerox uitlaat voor enkele tientjes laten poedercoaten als je voor hetzelfde geld een fatsoenlijke tweedehands uitlaat kan kopen (als de jouwe roestig is).

Of je spuit hem gewoon zelf netjes over in hittebestendige verf...

Op zich zal een standaard uitlaat misschien net niet aan dermate hoge temperaturen komen dat de coating los laat. Maar ik zou het niet doen. gewoon lekker een busje hittebestendige lak erover van 15 euro.
 
uitlaat is opzich gewoon goed maar die verf word weer lelijk
heb um al eens gespoten met hitte-zwart maar dacht zo van misschien kan ik um wel laten poedercoaten.
En qua temperaturen word ie warm zat
even warm of warmer dan een terugloper
 
Dit gaat niet werken. Bij poedercoaten wordt de verf er inderdaad opgespoten en in een oven verhit tot 200 à 300 graden. Een uitlaat wordt veel heter en zal er voor zorgen dat de coating weer naar de klote gaat.

Ik heb mijn carter ook laten coaten en hier twijfelde het coatbedrijf al over of het zou houden bij het cilinder en vertandingsgedeelte/koppeling.
 
wordt een uitlaat warmer als 300 graden?
op een std aerox denk ik toch echt van niet.
zou sterk lijken als dat wel zo is lijkt me.

imo lijkt spuiten en onderhouden met hittebestendige lak makkelijker.
 
Maar niet zo extreem als op het circuit & testbank...

of je bouwt een remmetje op de bank ;)

iig poedercoaten word niks denk ik, er is wel een alternatief, ik heb ooit gelezen over keramisch coaten, En dit zou heel geschikt zijn voor uitlaten. Via google zal je hier vast wel het 1 en ander over te weten kunnen komen.
 
Coating kan niet tegen hitte jongens.

Pak je brander maar is en zet het op wat gecoats. In 2 seconden dondert het eraf.

Ik heb het overigens getest.
 
het is gewoon een laag plastic en smelt dus door hitte

die oven staat er alleen om de kunststofkorrels die statisch aan het staal hangen dermate te verhitten dat het er omheen smelt.

die oven is inderdaad 200-300 graden.

het product word eerst gestraald, vervolgens in een zinkbad en dan gecoat.
 
Back
Top