Roest op uitlaat

Advertisement - register to remove this

Een zeil kan ook juist vocht vasthouden waardoor het niks helpt. Je hebt ook ademende stoffen maar die werken ook niet heel geweldig. Beste alles regelmatig waxen. En een uitlaat roest nou eenmaal snel. Verwacht hem elk jaar opnieuw te spuiten als je hem in orde wilt houden
 
Een collega heeft dit spul om de uitlaat van zijn motor heen gewikkeld, ik weet niet waar je op rijd maar op een rabbige kale motor staat het iig wel gaaf.
 

Attachments

  • Screenshot_20230120_221556_bolcom.jpg
    Screenshot_20230120_221556_bolcom.jpg
    85.6 KB · Views: 29
Hitteband houd juist vocht vast als je hier een keer mee in de regen rijd en dan roest je uitlaat alleen maar harder.....

Beste is gewoon na iedere wat langere rit een doek inspuiten met.wd40 en de hele uitlaat inwrijven met de doek
 
Dus regelmatig met wd 40 insmeren moet helpen?
WD 40 is geen olie maar een Waterverdrijvend Middel. (Water dispergent)
Uitlaten inwrijven met motorolie.

WD-40 is een merknaam van een wereldwijd verkrijgbare waterverdrijvende spray die in 1953 werd ontwikkeld door Norm Larsen, oprichter van de Rocket Chemical Company, San Diego, Californië. Oorspronkelijk werd het gebruikt om corrosie tegen te gaan; in latere instantie werd het voor vele andere toepassingen gebruikt. Wikipedia
 
een doek inspuiten met.wd40 en de hele uitlaat inwrijven met de doek
gekookte lijnolie.
Uitlaten inwrijven met motorolie.
Zijn we eindelijk bijna af van die stinkende 2-takts,....;):sunglasses:

Roesten van de uitlaat kun je bijna niet voorkomen zelfs als je hem iedere keer zou droog maken en verzorgen.
Ik ben zeer zuinig op mijn scooter en een goed weer rijder echter ook bij mij zie je bij de naadjes na 3 jaren lichte roest verschijnen.
 
kachelpoets moet je wel op kaal en ontvet staal aanbrengen, daarna weer invetten.
WD40 bestaat voor het grootste gedeelte uit kerosine, dus is ook gewoon olie en werkt dus ook prima.
 
Back
Top