Uitlaat ploft 4t turbho rl-50

Dani2005

New Member
Hallo, ik heb een Turbho rl-50 hij is opgevoerd gaat zon 60 km per uur. Als ik gas los laat dan heb ik knallen ene keer heel hard of heel zacht.
Nu zag ik dat mijn uitlaat lek was, dus heb die vervangen, maar het probleem blijft. Ik heb de bougie ook vervangen. De oude bougie was best zwart. Ik zat zelf te denken dat de carb niet goed is afgesteld, alleen heb zelf niet veel verstand van het afstellen van carb dus, durf er ook niet mee te gaan prutsen.

iemand die weet waardoor dit probleem komt?
 
Advertisement - register to remove this

Even een update, was aan t rijden naar mijn werk en toen onderweg opeens stopte me scooter ermee. Als ik vol gas geef dan valt die uit. Kon nog met 20 kmh naar huis rijden. Iemand enig idee hoe dit kan?
 
Allereerst is het opmerkelijk dat er doorgereden word met een scooter met motorproblemen.
Het klappen uit de uitlaat kan aan de afstelling van de kleppen hebben gelegen, en vermoedelijk is je blok nu grotendeels gaar omdat ermee doorgereden is...
 
Allereerst is het opmerkelijk dat er doorgereden word met een scooter met motorproblemen.
Het klappen uit de uitlaat kan aan de afstelling van de kleppen hebben gelegen, en vermoedelijk is je blok nu grotendeels gaar omdat ermee doorgereden is...
Ja ik was bij een scooterzaak in de buurt die mij adviseerde om het zo te laten en gewoon door te gaan rijden.
 
Ja ik was bij een scooterzaak in de buurt die mij adviseerde om het zo te laten en gewoon door te gaan rijden.
Misschien een beetje flauwekul wat ik nu zeg maaaaarrrrrr.......

wanneer heeft de scooter voor het laatst een onderhoudsbeurt gehad plus
Wat is er vervangen/ververst +gesteld?

En hoeveel heeft je scooter in km gelopen ?
 
De scooter heeft 14,000 gelopen. Ik heb de scooter via marktplaats gekocht. Vorige eigen “beweert” de olie en andere nodige onderdelen vervangen heeft. Maar kwam er al gauw achter dat dit niet waar was. Heb zelf toen nieuwe luchtfilter er op gezet en bougie vervangen . Verder heb ik de uitlaat vervangen omdat die lek bleek te zijn. Olie zag er nog wel goed uit verder.

 
Heb je het luchtfilter in de olie gedaan alvorens het plaatsen ? ( ga der vanuit dat je een schuim filter hebt i.p.v papieren filter )

Verder zou ik je willen aanraden om de bougie eruit te draaien en een compressie meter eraan te hangen om te kijken hoeveel leven er nog in je blok zit alvorens ik je ga adviseren om er tijd en geld in te pompen.
 
Last edited:
Ik breng hem volgende week naar een andere scooter zaak toe, heb zelf geen tijd om dit ding te reparen.

Zal wel even een update doen met wat er mis mee was al het gefixt word.
Post automatically merged:

Repareren *
 
Back
Top